THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


July 30, 2008

+*+*~Sentap...~*+*+

Aku rasa dalam banyak2 hari yang aku dah lalui, hari ni agak rumit & menyentapkan jiwa.

Cerita dia macam ni...

Dalam 2-3 minggu ni am keep on chasing one of the supplier for packaging. Mulanya supplier tu macam buat dek je...maklumla company kitorang ni kan masih kecik, so of course la financial tak berapa nak stable lagi.So, of coz la macam malas nak layan kan... Tapi aku keep on push gak dia untuk keluarkan quotation and what not sebab top management dah bising. So, semalam supplier tu cari kan jugaklah untuk aku and hari ni pagi2 dia bagitau ada tempat boleh buat apa yang aku nak tu..and the result is...

Printing block = RM 5,400 each +*+*~and I need 5 blocks for the products~*+*+

Minimum order quantity = 30,000 every month for every design +*+*~which is market share aku takleh lagi nak cover banyak ni & also I have 5 products to go~*+*+

Plastic cost = 50% upon P.O +*+*~bila aku kira cost about RM 48,000~*+*+

Total Cost (Printing + Plastic) = RM 123,000 +*+*~rasa mcm nak menangis tengok figure ni~*+*+

Gilakah??
Manalah aku nak cekau duit banyak tu dalam saat2 genting macam ni?

Oh God, please gimme strength to carry on....

+*+*~sigh....~*+*+

4 komen:

Unknown said...

sgt kagum bila tgk kawan-kawan dah ada perusahaan sendiri.. terasa macam nak resign keje pun ade. boleh cuba-cuba nasib berniaga pulak :)

-bobot-

Rozelia Shariff said...

Hellew madam...

Lama tak dgr citer..
Boleh je nak cuba2, tapi jgnla sampai resign keje lak..
For a start cuba2 part time business je dulu, who knows it will works!

Unknown said...

True true. I shall take ur advice! Nanti kalau ade soalan2 perniagaan akak tanye ye.. ;)

Rozelia Shariff said...

Boleh..boleh..
U're most welcome my dear..

:)