THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


July 28, 2008

+*+*~Off the Weekend & Drive Test~*+*+

Last Saturday went to my brother's house in Serdang sebab jiran sebelah rumah dia ada kenduri kawin. Actually they used to be our neighbour and orang yang kenduri haritu ialah kawan gaduh saya masa kecik2 dulu. Haha..macam tak sangka je kan..rasa macam baru semalam berlari-lari dengan dia sambil main rounders. Dulu masa kecik memang aku lasak gila, maklumla aku ni kan takde akak, so dah namanya membesar dengan abang2, so apa aje "permainan" abang2 aku, tu jugaklah permainan aku. Daripada sukan bermusim (i.e badminton, rounders, bola sepak, lumba basikal, etc.) sampailah ke sukan rekaan sendiri (cari gula dlm tepung, main kapal kat longkang, tangkap ikan dlm longkang, main bunga api buatan sendiri +*+*~mcm interesting, will blog it later~*+*+), so u name it lah. Port utama kat laman surau depan rumah kitorang kat Serdang ni. Nantilah, I'll surely blog about this later.

So, sementara tunggu pengantin sampai, lepak2 kat laman rumah abang aku (well, dah kata jiran sebelah yg kenduri, haruslah laman rumah abang aku ni jadi port lepak) sambil melayan these 2 bunnies. Tengoklah muka si Mamud tu senyum, bukan main macam playboy lagi..muahahaha.. (Nama sebenar dia Mohd Faris Azimi, tapi disebabkan cik bunny Ain, jadilah nama panggilan dia AHMAD MAMUD)

After that aku pun bergegas dengan my mother to Chow Kit Road sebab aku nak beli cheese kat sana. Setelah aku puas merayau and compare segala harga cheese kat sekitar kawasan rumah mak aku, finally I found that kat satu kedai frozen kat Lorong Raja Bot jual cheese dengan harga yg murah gila, brand Cowhead, 24 pcs aku beli dgn harga RM 12.90 sahaja padahal masa survey haritu kat Giant harga dia RM15.99. Lepas tu, masuk jap kat pasar Chow Kit tu, beli buah oren, pomegranate (delima) & longan. Today aku plan nak masak ayam steam & buat pomagranate & orange salad, so wait for the recipe to be published in develish's kitchen. Tapi one thing jelah kan, actually rarely lah aku pegi Pasar Chow Kit ni. Dulu2 rajinlah sebab aku suka beli ikan kat situ. Kalau pegi pun, beli ikan, pastu balik terus. Kali ni aku pegi siap tawaf kat Jalan Chow Kit, Lorong Raja Bot, Jalan Raja Hussin and kawasan sekitarnya. Masa dok syok menawaf tu boleh tak tetiba aku rasa macam aku berada di Jogjakarta...huaaaa!!


Pagi tadi, awal pagi aku dah keluar pegi ke HQ MPSJ. Sebabnya nak ambik borang application untuk project bulan 9 ni. Pas tu ingat nak terus ke KKB sebab nak collect bread crumb yang dah diorder minggu lepas. Unluckily they cannot make it today, so kena pegi esok aja lah. Wahhh..esok banyak betul keje nak kena buat.

1. Nak hantar staff pegi food handling training & TY-2 injection.

2. Pegi KKB collect bread crumb.

3. Pegi Shah Alam jumpa En Syed & discuss for packaging.

4. Nak pegi saloon for hair treatment.

Kalaulah badan aku ni boleh kerat2...mesti tak tercungap2 nak buat keje kan...

So, memandangkan appointment hari ni banyak yang kena kensel, my husband pun ajak pegi Great Eastern Mall kat Jln Ampang sebab dia nak pegi ambik weight measurement kat sana. So, sampai pun dah pukul 11++ so kitorang pun terus early lunch kat Cozy House.

I had Penang Style Char Kuey Teow and Ice Jasmine Tea while my husband had Fried Yee Mee with Prawn & Vanilla blended with coffee jelly. Aku malas nak review pasal taste makanan ni kat sini sebab now adays aku buat review nie semua kat foodbuzz je. So, kalau nak baca review tentang makanan2 ni, just pegi kat food buzz tu & search for aimi mukhlis.

Lepas makan terus balik and sampailah kat the most interesting part for today. Kalu tengok my husband's wish list kat sebelah tu, nampak tak dia nak BMW E60 in alpine white? So, today kitorang pegi survey dulu E60 yang mana yang dia nak. So, En.Alfian (Sale Advisor kat Sapura) siap bagi kitorang test drive lagi E60 ni. Memang marvellous and sangat comfort! Tak sabar nak tunggu end of the year sebab penantian kami akan terjawab..jeng,jeng,jeng...


Tak dapat nak gambarkan betapa bestnya this driving machine. Memang initial price nampak macam dasyat sangat, tapi kalau calculate balik, lagi baik beli kereta ni daripada kereta2 lain yang mengarut2 tu. Dan yang paling penting this machine is business tool yang sangat2 berguna. Will explain it later.

Wah, panjang betul cerita aku hari ni. Oklah, nak pegi kedai henpon kat bawah tu, nak pegi tengok henpon yang aku order tu dah sampai lum..kui,kui,kui.

0 komen: