THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


July 16, 2008

+*+*~Debat~*+*+

Last nite I watched this +*+*~Debat~*+*+ at TV9, (Ye, ASTRO kat rumah aku dah kena potong sebab dah lama tak duduk kat sana..will reconnect it ASAP +*+*~janji my husband~*+*+) which turn to be so SUCK!!

Terus-terang la aku kata...Politic in Malaysia is so corrupt & sucks!! The Debat is between mantan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Anwar Ibrahim(DSAI) and current menteri penerangan Dato' Ahmad Shabery Cheek(DASC). Tajuk debat is +*+*~hari ini membentuk kerajaan, esok turun harga minyak~*+*+. Aku malas nak komen banyak pasal debat session as I think everybody pun tertunggu-tunggu sesi debat yang macam ni. Tapi, aku nak komen pasal outcome debat ni.

Ok, I'm expecting that this debat session should be sincerely done and setiap individu yang terlibat dalam debat session ni should be mengeluarkan idea masing-masing dengan bernas dan ikhlas. However, aku ternampak DSAI asyik refer kat text je masa nak berdebat tu which is..dey, apa ni tengok skrip?? Which turn to be I'm so frustrated and rasa macam tengok wayang gambar & sandiwara semata-mata. One more thing, DASC masa dia bercakap boleh tak air liur dia berkumpul kat tepi bibir yang menyebabkan aku takleh fokus dengan apa yang dia cakap tapi dok sebok tengok air liur yang terkumpul tu..ayooo...

Apa ni? Cuba tegakkan benang yang basah or what? Buat debat yo-yo-o tapi at the end of the day rakyat tetap kena menanggung segala benda and kerja hanya untuk survive di negara sendiri. Kalau kira balik gaji yang kita dapat hari ni semua benda return to kerajaan balik macam lagu Scorpion +*+*~what u give, u get back~*+*+ atau lagi sedap kalau kita tukar +*+*~what u give, u take back~*+*+ dan kita nyanyikan lagu ni ramai-ramai kat Putrajaya, depan Kementerian Dalam Negeri..(kalau berani lah).

Enough with this sandiwara semasa thingy, sekarang ni jomla kita cari jalan macam mana nak settlekan masalah ni. Kalau takde sumber, kita kena create sumber and manage sumber2 yang dah dicreatekan tu. Tak guna la nak pung-pang-pung-pang buat sandiwara semasa semata-mata nak mengaburi mata rakyat. Action is better than talk, rite?

Bukanlah aku nak against kerajaan or what, tapi aku sebagai rakyat merasa tak gembira bila merasa tertindas di negara sendiri.

0 komen: