THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


July 10, 2008

+*+*~???~*+*+

Skang ni banyak betul persoalan yang tengah bermain kat kepala aku. Jalan setapak je +*+*~why?~*+*+. Jalan setapak lagi +*+*~why?~*+*+ Menyebabkan hati ku gundah gulana as I really need answers and explanation for the questions. So, untuk menghilangkan sedikit kegusaran tu, aku nak tulis kat sini persoalan2 yg asyik bermain kat kepala aku tu.

1. Aku pernah terbaca fakta tentang harga minyak seluruh dunia. Mengikut fakta tu, harga minyak di negara-negara pengeluar minyak adalah jauh lebih murah berbanding dgn negara yg takde sumber minyak. So, persoalannya, kenapa Malaysia yang ada sumber minyak, tapi harga minyak bergantung kepada nilai USD? Apa dah jadi dengan sumber kat Malaysia ni? Kenapa Malaysia tak mampu marketkan sendiri minyak dia? Kenapa? Kenapa?

2. Skang ni ramai anak-anak Malaysia ni yang pegi study kat oversea kan? Aku rasa study kat oversea ni dah jadi satu prestige & 1 trend. Kalu tanya kat budak yg baru nk amik SPM mesti jawapan dia +*+*~nak score SPM sebab nak pegi belajar kat obersea~*+*+. Persoalannya, kenapa? Apa tujuan belajar kat oversea tu? Apa yg nkorang dapat bila pegi belajar kat oversea tu? Betul ke kalau nko pegi belajar kat oversea tu menjamin nko akan dapat duit banyak n pekerjaan yg elok bila nko balik nanti? Kalu tak, so apa sebab nko galak sangat nak pegi belajar kat oversea tu?

3. Tadi aku jumpa Mie, dia MC hari ni due to high BP. So, sembang punya sembang terpacul la kat mulut dia +*+*~aku bosanlah keje dgn org Melayu ni. Tak nak berubah.~*+*+ which I really agree and that is the main reason aku meninggalkan company aku dulu and start my own business. Aku pelik sangat dgn org melayu ni, dia sedar dia susah, dia sedar dia miskin, dia sedar dia tertindas, tapi dia TAK DE KEINGINAN UNTUK BERUBAH. Bosan tau tak dengar nkorang asyik membebel and what not. Kenapa takde apa-apa tindakan? Kenapa? Kenapa?

4. Siapa yang harus dipersalahkan atas kejadian2 yg berlaku di atas? Aku peningla nak pikir persoalan ni sorang2...

0 komen: