THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 26, 2008

+*+*~Towards The New Year & New Resolution~*+*+

Sejak kali pertama saya memegang title "pekerja dengan ijazah" *+*+~ maknanya selepas semua sesi pembelajaran formal saya selesai ~*+*+ setiap tahun saya menginginkan yang terbaik bagi diri saya. Prinsip saya mudah, apa yang bakal saya lakukan pada tahun depan MESTILAH berbeza dengan apa yang saya telah lakukan pada tahun lepas. Tetapi bila disentuh bab resolution, saya sendiri pun kurang mengerti kenapa saya perlu buat resolution setiap awal tahun tetapi pada penghujung tahun bukan sahaja saya tak dapat memenuhi resolution pada awal tahun bahkan saya sama sekali lupa akan resolusi saya setiap tahun!

Lebih menyedihkan, saya tidak tahu bagaimana hendak mengungkap semula kejayaan saya pada tahun tersebut sebelum melangkah ke tahun baru. Tetapi, alhamdulillah, pada tahun ini hala tuju saya untuk tahun depan lebih jelas dan saya dapat merasakan tahun hadapan hidup saya akan lebih bermakna dan lebih mengujakan kerana dalam beberapa hari yang tinggal untuk tahun ini saya akan mula melakar perjalanan saya untuk tahun depan. Terima kasih kepada suami saya dan juga kepada 2 coach saya yang sangat baik hati kerana sedikit sebanyak membimbing saya dan mengajar saya apa itu erti hidup!

Jadi, dalam 3-4 hari sebelum tahun baru ini saya perlu memulakan perancangan saya untuk tahun depan, dimulai dengan New Year Resolution. Mengapa resolution? Kerana itu adalah mimpi saya untuk tahun depan dan saya akan bekerja keras untuk memenuhi impian saya untuk tahun hadapan. Yang penting dan pasti, saya mesti melakukan perubahan dan melakukan sesuatu yang lain daripada tahun2 sebelumnya. Dan saya yakin dengan perubahan yang saya lakukan pada kali ini akan memberi impak yang besar untuk saya mungkin untuk 10-20 tahun yang akan datang.

So, wish me luck!

0 komen: