THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 22, 2008

+*+*~Moreo Attack~*+*+

Teruk betul saya pagi ni. Bangun pagi je terus pasang lappy dan terus blog hop. Apa yang saya dapat? Saya singgah kat blog Green Apple, dan terbaca tentang Moreo Attack! Ye, saya sangat setuju dengan Green Apple, cerita ni memang legend! Tak salah saya cerita ni masa zaman saya darjah 4 dulu, dan yang paling tak best sekali saya dah mula terlibat dengan pasukan holi sekolah. Kalau tak salah saya cerita ni tayangan dia bermula jam 4.00~4.30pm dan latihan hoki saya bermula lebi kurang waktu tu. Dan itu yang membuatkan saya kurang semangat nak pegi latihan hoki.



Masa demam Moreo Attack ni memang semua budak nak jadi pemain bola tampar. Saya ingat lagi ada seorang junior saya, balik mengaji terus singgah kat padang, pegi kat court badminton main bola tampar ramai-ramai. Junior saya tu perempuan, jadi, kalau main bola tampar pakai baju kurung kan ke tak semenggah namanya. Tau apa dia buat? Dia lipat kain baju kurung dia, masukkan dalam "spender", jadi adalah rupa macam Moreo Attack sikit. Hahaha...macam2 lah zaman budak2 dulu.

Masa yang sama, adik saya ada bola KFC. Bola tu bola tiup tu je, tapi ada satu bahagian kat bawah dia boleh diisi dengan air, jadi bola tu agak berat juga dan sedap untuk dipukul. Bayangkan, punyalah saya berangan nak jadi Chun dalam cerita tu, habis sampai bocor bola adik saya tu saya kerjakan. Hari2 pukul bola kat dinding, serupa macam Chun buat masa dia tengah berlatih.

Tapi, apa yang paling buat saya teruja ialah aksi2 dia. Summersault berpusinglah, apa tu...pukulan berkembar? Banyak lagilah. Kalaulah betul diorang boleh buat aksi macam tu, konpim Jepun asyik menang je dalam pertandingan bola tampar.

0 komen: