THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


October 29, 2008

+*+*~S.M.I.L.E~*+*+

Gila awal aku tercongok kat opis hari ni. Actually, baru lepas breakfast sambil baca UTUSAN kat net. Sorga....!! By the way, I had cappati again today with chicken curry. Tapi kedai mamak adalah sangat mencekik darah hokey...cappati 2 keping + chicken curry + teh halia = RM7.60, which I think is too much! Tapi tak boleh lak nak kata this is the last I went there, because afterwards kalu berlaku perkara2 emergency sebegini for sure aku akan menjengah kedai mamak lagi untuk beli breakfast...but next time maybe not chicken curry anymore but kari kambing perhaps..*wink*wink.

Hari ni keluar awal gila dari rumah sebab hantar sang suami pegi ke rumah kawan dia. Ada meeting kat luar katanya. Tapi by noon dah settle kot sebab petang ni kami ada session dengan MARA pulek. Ikut hati aku, malas nak pegi opis sorang2 ni. Kalu dia dah ada meeting kat luar baik aku duduk lepak kat rumah, buat keje sambil tengok TV +*+*~kononnya~*+*+. Tapi sat lagi dalam kul 10 ada meeting pulak dengan board of director for annual planning. So, nak tanak kena jugaklah tercongok kat opis ni pagi2 buta sebab nak siapkan apa2 yang patut. Lepas meeting, fetch the husband then straight away to MARA. Quite tight huh?

TAPI, syok apa sampai opis awal. Parking pun melambak2 lagi. Ye, buat pengetahuan, apabila anda berofiskan premis di kawasan shop lots dan bukan private area, parking lot adalah sangat crucial sebab kena berebut dengan orang2 awam yang lain. Tambahan pula apabila ofis anda itu adalah di kawasan cinapek yang parking ikut suka, lebih besar ujian kesabarannya. Kadang2 rasa macam nak memaki hamun dan mencarut2 sebab takde parking atau kereta anda di-block sedangkan anda nak cepat sebab ada urgent matter dengan client dan pemilik kereta yang mem-block kereta anda sedang seronok menghisap rokok sambil makan dim sum di depan anda dan buat2 tak tahu kereta siapakah itu sedangkan anda telah membunyikan hon yang frekuensinya boleh meruntuhkan semua bangunan shop lots di situ. Sheishhh...

Nampak gaya, kalu nak masuk opis awal lagi macam ni, aku kena tido kul 10 pm lah, and make sure bangun kul 6 am sebab nak kena prepare bekalan ke opis. Ye, saya kena kurangkan aktiviti ke kedai mamak sebab kedai mamak adalah too much sebab dia perasan dia saja yang boleh provide breakfast kat orang sekeliling. Kalu aku sabotaj buka satu gerai nasi lemak kat tepi jalan dekat dengan kedai dia pagi2 baru dia tau apa itu erti MENYESAL!

DAN membelog di pagi hari adalah sangat menyeronokkan sebab kepala otak masih fresh jadi bebelan dan karutan adalah bukan rekaan tapi daripada hati yang ikhlas. Hahahaha!

0 komen: