THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


October 24, 2008

+*+*~80's Trilogy~*+*+

Pagi tadi Hot.FM telah mengutarakan 80's trilogy di mana dj2 telah menukar nama mereka kepada Farah Sameon & Faizal Abdillah. My comment is...syiokk!! Best gile...terkenang zaman dolu2...

Yeah...frankly & terang-terangan I am 80's baby. Kalu sape yang pernah dapat email pasal fakta2 80's baby, memang semuanya betul. Paling tak boleh lupa pasal bab Thundercats, Voltron, Transformers,etc.etc. Tu semua memang kartun yang tak boleh tinggal lah masa zaman tu.

Pagi tadi Hot.FM mainkan lagu2 nostalgia 80an, termasuk lagu Kak Melah - kau kunci cintaku dalam hatimu, lagu Francisca Peter - Sekadar Di Pinggiran, Lefthanded - Tiada Lagi Kidungmu and banyak lagilah. Almost semua lagu tu aku boleh nyanyikan sama2, siap hafal lirik semua. Cuba kalau cerita lagu zaman skang ni, harus aku tak tau sepatah haram lagu2 yang ada. Pastu masa zaman 80-an ni memang banyak sangat lagu2 rock and that's the reason why sampai skang ni jiwa aku tetap dengan lagu "Rock uu" +*+*~macam Q-haidar sebut dalam citer ROCK~*+*+ Dulu masa zaman2 kenal lagu rock ni, siap buat audition kat rumah dengan pakcik aku, konon2 nak ganti Nash as vocalist Lefthanded or Amy as vocalist Search. Gila aaa.. Pastu, tadi dia ada mainkan lagu Gersang - Masih Aku Terasa which is aku suka jugak sebab masa mula2 kenal kumpulan Gersang dulu aku telah memilih Man Bai dan Kid sebagai jejaka pujaan sebab Jojet & Acis tak hensem. Haha...gila keji! Pastu bila abang2 aku tak gi sekolah, mulalah pasang lagu2 Lefthanded lah, Search lah, Wings lah, Rusty Blade lah, BPR lah..then buat video clip...haha..gilo!! Tapi, betapa indahnya memori zaman2 tu.

Abang aku lagi teruk. Pengaruh Rock punya pasal, siap alter segala jenis seluar jeans dia jadi ketat macam sarung nangka. Pakcik aku, siap beli seluar jeans ketat yang macam tight jeans tu sampai kena tegur dengan arwah atuk aku "Din, nko ni pakai seluar ke pakai sarung nangka". But who cares, tulah fesyen zaman tu.

Masa Juara Lagu 1988, hari tulah adik bongsu aku dilahirkan +*+*~and I wont forget this tragedy~*+*+ Sebab ayah aku kecoh2 nak menyambut anak baru dia lahir, dia telah mengangkut kami adik-beradik ke hospital, padahal kitorang dah beria nak duduk rumah sebab nak tengok juara lagu. Sebab utama, nak tengok Kak Melah nyanyi..haha..keji!! At the end of the day, pakcik aku kata takpe, nanti dia recordkan kat VHS player +*+*~masih wujudkah player itu di zaman ini?~*+*+ Pas tu ayah aku pun siap bagi tape lagi kat dia. Bila dah balik rumah boleh tak bila kitorang play kan tape tu tetiba keluar cerita pasal Sg.Rajang yang Ahmad Tarmimi Saregar belakon tu. Chissttt!! Di manakah dia Kak Melah?? Rupanya pakcik aku salah setting, VHS player tu set channel lain, dia pegi tengok kat TV cerita lain. And memang sampai sekarang aku tak boleh lupa peristiwa tu sebab frust tak dapat tengok Kak Melah nyanyi dengan baju yang ada lip-lap-lip-lap gambar hati ada kunci kat dada..hihi...

Yeah... banyak gila kenangan waktu zaman membesar tahun 80an ni, and tak sangka ramai yang bernostalgi kaw-kaw tentang apa yang disiarkan tahun 80an ni. Nantilah kalu ada masa aku snapla gamba2 zaman tengah membesar dalam zaman Rock uu tu.

0 komen: