THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


October 28, 2008

+*+*~Reschedule~*+*+

Huarghhh....after a long,long holidays. Nasib baik hari ni macam rajin sket nak pegi opis. Taklah kena blues2 macam sorang my friend yang suka kena Tuesday blues...+*+*~no offense okey, en.S***t~*+*+

Now a days, kena reschedule balik all the activities. Kalau dulu boleh suka2 masuk opis tengah hari skang ni tidak lagi. Later by 10 am dah tercongok depan PC ni. And no more Kinrara-capati-lepak-lepak session because breakfast is at home! Which means, kul 7 am dah kena bangun sebab nak kena prepare the breakfast and what not. Also no more Kakak-Gemuk-Malay-Dishes-Rice session in the afternoon sebab ekonomi makin tenat so kena berjimat2 sikit. Which means, awal pagi bukan saja prepare the breakfast, but the lunch simultaneously!

I did all this because I believe, to achieve something different, you have to act differently. Kalau schedule aku macam tu je, termasuk nak layan malas2 tu, memang company achievement tak ke manalah kan. Pas tu, skang ni memang tengah crack the head for company's next year planning. Ada masa 2 bulan je lagi, which is too short for me sebab banyak benda lain lagi nak tengok - sales, payment, etc.etc. Esok most probably ada meeting belah pagi and petang ada session dengan MARA for financial funding and what not. And this business plan is really crack my head!

Bukan senang nak senang kan. Hari tu terbaca quote ni kat dalam buku The 8th Habit - its okay if you have to sacrifice something good for something better - which is pelepak kena kat muka aku sebijik. Saje nak tulis previous history, actually previously I've secured a good post with one of the listed company in Malaysia. But I sacrifice it all sebab selagi aku duduk kat situ aku takkan dapat buat apa yang aku nak buat dan aku takkan dapat mencungkil potential as leader yang ada dalam jiwa aku ni. Lagipun, senang cerita kalu aku still secure and comfort duduk keje kat sana, bulan2 dapat gaji +*+*~buta & celik~*+*+, aku tidak akan berpeluang untuk menggunakan semua bahagian otak aku untuk berfikir. Saje nak membuktikan teori Einstein yang manusia yang SANGAT PANDAI pun gunakan 1/4 sahaja daripada otak dia adalah SALAH! Sedangkan kalau kita guna kedua-dua bahagian otak untuk berfikir +*+*~left & right brain~*+*+ akan menghasilkan sesuatu yang sangat MIRACLE! Dan itulah yang aku cuba practicekan sekarang and I tell you adalah sangat susah okeh!!

Okey, now back to cerita reschedule. Aku ada masa sebulan je lagi untuk betul2 fokus on this business plan thingy. After that maybe dah nak start focus on financing matters, nak hire staff lagi, staff training & development lagi. At least dalam bulan May tahun depan aku dah boleh lepas sikit2 kat staff aku untuk run the business sebab insya Allah aku akan start bercuti panjang pada pertengahan bulan 6. Cuti panjang & rehat secukupnya...hihihi... Kalau schedule & plan ni tak dilaksanakan, bulan 6 nanti tak boleh cutilah nampak gayanya....huhu...

Hmm...banyak lagi benda nak buat ni. Plan lagi, schedule lagi, BP lagi...huarghh...memang susah la nak senang!


0 komen: