THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


October 30, 2008

+*+*~It's All About Love~*+*+

Ayat-Ayat Cinta - Rossa

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

reff:
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

repeat reff

Ketika ku bersujud


*********************************************************************************************************
Actually dah lama aku nak menulis something about LOVE. I think everybody need love in their life. Bila diri terasa tak disayangi, rasa macam terhuyung-hayang, hilang arah panduan hidup.

TAPI, what is the real meaning of love? Adakah cinta & sayang itu hanyalah luahan perasaan atau sesuatu yang ditunjukkan melalui body language? Atau adakah cinta itu melalui material??

Aku sangat kagum dengan kisah cinta Khadijah & Muhammad, cinta yang tak mengenal usia. Jadi, apakah tarikan sebenar dalam cinta mereka? Ataupun kisah cinta Fatimah & Ali. Kisah cinta yang begitu hebat. Jadi apakah makna sebuah CINTA?

Cinta adalah satu pengorbanan. Cinta bukan perasaan. Cinta bukan sentuhan lahiriah. Malah cinta juga bukan material. TETAPI, kesanggupan untuk berkorban untuk sesuatu atau sesorang, itulah CINTA. Kesanggupan untuk berkorban untuk suami & anak-anak, itulah cinta. Kesanggupan untuk berkorban untuk agama, itulah cinta.

Dan Rasulullah pernah bersabda, di akhir zaman ini umat Islam akan menjadi semakin lemah sehingga musuh2 mereka akan mengerumuni mereka seolah2 mereka ini hidangan ketika mereka lapar. Dan sahabat baginda bertanya, mengapakah terjadi begitu wahai Rasulullah. Dan Rasulullah menjawab, ini adalah kerana Allah telah mencabut iman mereka dan mencampakkan WAHN ke dalam hati mereka. Lalu sahabat bertanya, apakah itu WAHN wahai Rasulullah. Jawab baginda, CINTA kepada dunia & takut kepada kematian.

Dan kebenaran kata2 Rasulullah itu jelas tergambar pada zaman sekarang. Manusia zaman ini sangat CINTAkan dunia. Sangat CINTAkan kehidupan. Apa saja sanggup dikorbankan untuk KEHIDUPAN. Tetapi apabila diseru ke jalan akhirat, semuanya gentar. Semuanya kecut. Kalau adapun, hanya berani separuh jalan. Sampai di tengah jalan, habis semua lari bertempiaran. Begitu lemah IMAN umat sekarang.

Aku membebel lagi sedangkan adakah sesiapa yang mendengar?

0 komen: