THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


October 20, 2008

+*+*~Hapuskan Air Mata~*+*+

Pejam celik, pejam celik, dah nak dekat penghujung tahun 2008 dah. Means tahun depan adalah tahun penghujung aku memegang title 20-an. Hiii...dah tua rupanya.

Malam tadi attend satu presentation which really inspired me. Ye, keje sangat banyak dan keje tersebut tak lain dan tak bukan semata-mata untuk menaikkan semula martabat orang Melayu seterusnya martabat Islam itu sendiri. Masa pun dah tak panjang, bermula tahun depan tinggal 6 tahun saja lagi sebelum impian menjadi kenyataan.

So, untuk diri aku sendiri, aku rasa cukuplah tahun ini sebagai tahun penghabisan untuk kesedihan. Aku dah tak larat nak layan tohmahan orang sekeliling, apa lagi caci maki dan kata nista. Lepas ni, perjalanan akan diteruskan. Siapa yang nak turut serta, boleh ikut sama, siapa yang tak nak, duduk jelah kat tepi. Tunggu je lah aku balik bawak hasil nanti. Aku dah tak larat nak layan kerenah2 mereka, air mata aku ni dah kering sebab nak melayan mereka saja.

Walaupun perjalanan ini terasa sangat jauh dan sangat banyak susah payahnya, tapi tak pe, sekurang-kurangnya dah nampak tempat yang nak dituju. Sekurang-kurangnya dah kurang semak samun yang nak ditebas. Dah nipis belukar yang nak direntas. Dah nampak denai untuk berjalan. Tak lah takut terpijak duri di tengah jalan.

Pelayarannya pula dah kurang ribut yang melanda. Ombak pun dah makin reda. Sekarang kapal dah boleh gerak, sebab pulau impian dah makin jelas di depan mata. Harap2 nakhoda nya biarlah sehebat Jack Sparrow, sanggup berkorban apa saja termasuk nyawa semata2 untuk selamatkan kapalnya.

Ye...perjalanan yang sukar pasti akan dipermudahkan, yang penting ikhlas dan tau hala tujunya.

2 komen:

Mimi said...

oy.. hang pregged ke??

Rozelia Shariff said...

Mimi,

Muahahaha!!!