THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 29, 2009

+*+*~Less Than 15!!~*+*+

Cepat betul masa berlalu. Cepat sangat. Tau-tau less than 15 days the baby will say hello to the world. Buat masa ni saya tak berapa sihat due to cuaca yang makin panas and kering that caused me suffering bad cough. Sungguh tidak selesa dan sangat susah untuk tidur di waktu malam kerana kena melayan batuk yang bertalu-talu.

And one more thing yang menyebabkan saya kurang selesa is the heart burn. Sekarang ni this heart burn akan menyerang tidak kira masa. Just imagine, tengah syok tido tiba-tiba heart burn attacked! Straight saya bangun, kena terus duduk and buat macam2 to relieve it. Adakah dengan memakan Gaviscon akan melegakan heart burn ini? Tapi solution saya ialah Susu Dutch Lady perasa Cokelat yang saya pastikan stocknya tidak kurang daripada 3 kotak di dalam fridge. Manalah tak batuk....haih...

Dan semalam adalah lebih kesianlah. Dahla saya terkocoh-kocoh bersiap sebab dah lambat for my check-up session. Masa dok kelam kabut tu saya tak perasan my husband's belt dok seronok berlingkaran di atas lantai, ended with saya terpijak directly kat buckle head tu and the hook tembus terus ke tapak kaki saya. Aduh...sangatlah sakit and luckily hook tu tak berkarat. Tapi sakitnya sampai hari ini masih terasa dan menyebabkan saya tidak boleh tidur dengan aman dan selesa malam tadi.

And sometimes I will felt like I'm losing my balance. Macam lawak kan? Through my observation most of the preggers dah start rasa lose balance in 7th-8th months pregnancy. Ni dah 38 minggu baru nak complain. What do you expect from a 5kg-weight-gain pregnant lady? Yes...I admit, so far I only gain 5kgs through out my pregnancy, which make the mid wife start babling to me. Nak buat macam mana, saya makan macam rasaksa juga tapi weight saya tanak naik begitu mendadak. Semalam jumpa my ex-colleague, Zila kat Shah Alam (sempat lagi..), pun dia complain, apesal perut kau tak besar? Yes...my baby bump is not that obvious. Kalau ada orang tanya saya pregnant berapa bulan and I told that I got another 2 weeks, most of them couldn't believe it! Rata-rata sangka saya baru 7 bulan+ pregnant. And met another x-colleague who is now 5 months pregnant and guess what...her 5 months pregnant size almost the same like me who is 9 months+ pregnant! Adakah ini bermakna selepas deliver nanti my chance to get back to my ideal weight is obviously high?? Kalau jawapannya adalah "Ya" maknanya saya akan tersenyum lebar hari ini :).

Rasanya macam nak ikut mu husband ke Melaka this weekend, but we'll see how.

0 komen: