THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 22, 2009

+*+*~False Alarm~*+*+

Makin hampir waktu nak explode ni makin banyak false alarm or false contraction yang saya alami.

Contohnya, siang tadi. Actually saya ada check up session yang bermula jam 8.15am dan selesai pada jam 1.15pm!! Biasalah, pegi check up kat klinik kerajaan, macam tulah ceritanya. So, sepanjang hari baby asyik mengeras je kat dalam perut. Sepanjang waktu check up tu pun macam tu. And hari ni sekali lagi baby telah membuat aksi tendang-mikrofon-kurang-sopan di depan nurse...hihi. So, bila balik dari check up tu, tiba-tiba my lower abdomen sakit ya ampun. But am sure it's a false alarm sebab sakit dia sekali tu jelah, takdelah rasa sakit berulang-ulang.

So, balik daripada check up, makan tengah hari and saya pun merehatkan diri dan tidur buat beberapa minit. Masa ni, lower abdomen saya punyalah sakit, tak tau macam mana nak cakap. Luckily my husband was at home today, so kalu ada apa-apa memang dialah yang kena kejarkan saya pegi hospital immediately. Tapi disebabkan saya masih dengan mood malas nak layan, saya tahan kan sajalah sakit di bawah itu. Sabar jelah dengan false alarm nih.

And one more thing, saya tak taulah kenapa lately BP saya asyik naik saja. Disebabkan reading BP yang kurang memberansangkan waktu check up tadi, saya kena pegi monitor BP selang sehari selama seminggu. According to staff nurse yang check saya tadi, dia kata simptom macam ni memang biasa berlaku pada pregnant mummy. Tapi kalau tak closely monitor takut boleh mengakibatkan sawan and kalau perkara ni berlaku boleh membahayakan nyawa ibu dan bayi. Oh My God...mintak simpanglah daripada perkara-perkara yang kurang enak ini kan.

So, the solution is...more shakes intake everyday sebab lately memang saya kurang minum shake sebab sibuk makan benda lain. However, nurse juga bising sebab dia kata saya mengalami poor weight gain. Just imagine, along my pregnancy, saya cuma gain total 4.5kg to date. Waa...kalau saya gain sampai 10 kg alamatnya lepas ni memang confirm saya kena join program the biggest loser! Tapi takpe, tinggal about 21 days before I can start on my weight lose and shaping program. I really can't wait!

And also, looking forward for the make over program after delivery. Saya tetap nak anak saya bangga menjadi anak seorang mama yang hot and sophisticated. Skang ni tengah usha make up range dulu...(Herbalife do have the skin care, tapi takde make up range) and after that I will look at the fasion and wardrobe collection. Ye, saya mahu make over. Lepas ada anak saya mesti kelihatan lebih anggun dan sophisticated. Lagipun saya telah menjadi Herbalife Independent distributor skarang so penampilan diri adalah nombor satu because I'm the brand!

0 komen: