THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 19, 2009

+*+*~Rambling On 23 Days~*+*+

Saya akan cuba sedaya upaya untuk update blog ni setiap hari sehingga time bom saya explode! I know it will be anytime from now, so I need to be aware. Dan disebabkan from now on lebih banyak kerja dan masa saya akan dimanfaatkan di rumah, so Insya-Allah saya akan cuba update blog ini setiap hari walaupun diisi dengan perkara-perkara yang merapu. Nak tengok saya yang serious version, feel free to drop here.


Lately, saya sangat suka minum soya cincau. Almost everyday saya akan minum minuman itu, tapi saya tak beli yang siap diproses daripada kedai, ataupun soya cincau yang siap dalam packaging. Apa yang saya beli ialah biji kacang soya, rendam selama 6 jam, blend to get the extract dan masak sehingga mendidih and also Cincau. And of course cincau tu dah siap diproses lah sebab saya tak tau macam mana nak buat home made cincau...hihi..:P


So, macam mana saya buat, saya akan tambahkan gula merah, cincau dan soya yang dimasak sendiri itu. Campurkan sedikit ice cube dan rasanya adalah sorga!! Boleh minum 3-4 kali sehari dengan cost yang sangat murah!


Kenapa saya campurkan dengan gula merah? Sebab rasanya lebih sedap dan lebih umph...terima kasih Papa Rich sebab memperkenalkan campuran ini kepada saya dan membuatkan saya sangat addicted!

Macam nilah rupanya lebih kurang soya cincau yang saya minum kat Papa Rich tu

+*+*~Image From Google~*+*+

Haaa...ni lah dia. Sebenarnya saya nak tulis tentang benda lain tadi, tapi dah termelalut ke soya cincau pula. Takpe, I'll write again later. Skang ni saya kena pegi rest dulu sebab baby dah kicking dengan begitu hebat sekali sampai berombak-ombak perut saya dibuatnya.

See ya!

0 komen: