THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 26, 2009

+*+*~How It Flies~*+*+

Cepat betul masa berlalu. Sedar tak sedar lagi 16 hari je lagi (approximate) baby akan rest in my bump. Skang ni memanglah dia tengah lasak sangat. Setiap gerakan yang dia buat akan menyebabkan perut saya bergegar dan berombak-ombak. Hmm...baby mama ni dah tak sabar ke nak keluar??

As what I told before, I need to monitor my blood pressure selang sehari sampai hari Khamis ni. Barulah saya tau tentang satu simptom yang menyerang pregnant mummies and biasanya simptom ni akan menyerang bila pregnancy dah mencecah 37 weeks and above. Kalau awal-awal simptom ni dah menyerang, maknanya sangat berbahaya pada mummy and baby. This simptom is called preeclampsia or something related to toxidicity. And kenapa simptom ni boleh menyerang preggers is still a mystery. So, kalau nak tau lebih lanjut tentang simptom ni please refer here.

Hopefully everything will be ok in this 2-3 days. Kalau simptom yang menyerang saya ni nampak macam kritikal I need to be refered to the hospital as soon as possible and the possibility for the baby to be induced is high. It is due to mommy's body is not safe for the baby to hybernate anymore. Kalau boleh saya taknak lah jadi macam tu eventhough I know that the baby is full term now. Kalau dia keluar pun forsure dia boleh survive dengan environment sekeliling ni. But I will miss the tickling and kicking sensation yang dia selalu buat inside of me, so please baby, let mama enjoy this last moment before I see you kicking everything for real outside :).

And for my husband, sekarang ni seems like dia pun tak sabar nak tunggu baby keluar. Everyday dia akan provoke baby to come out as soon as possible. Maybe sebab husband saya bukanlah jenis suka mengada-ngada nak main-main dengan anak through perut bini. That's why he canot wait for the baby to come out so that he can holds the baby, sees the baby's face and talks directly to the baby's ear. I understand that, that's why kalau sekarang ni dia tak layan baby tendang-tendang mama dia and keep on concerntrating on his PSP saya tak heran. Tak pe bang, u layan PSP tu cukup-cukup. Lepas ni u layan lah anak pulak cukup2 ye :)

Coming Sunday most probably my husband and my mom are going to Malacca for some presentation to the customer. Saya rasa macam nak ikut, tapi macam takut lak kalu terjadi apa-apa hal, terberanak kat high way ke...kan ke naya namanya. Need to discuss this with husband dear. Tapi is it still safe for me to travel in my 10-days-more waiting days?

0 komen: