THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 13, 2009

+*+*~29 Days To Go...~*+*+

How time really flies...I have another 29 days to go (plus minus) before the baby says hye to the world. Soalan yang selalu saya tanyakan pada suami saya sekarang.."Sudahkah kamu bersedia untuk menerima kehadiran orang ketiga antara kita?". Ya...dan kehadiran orang ketiga ini bukanlah untuk jangkamasa yang temporary sebaliknya permanent. :)

Hari ni saya ada check up kat klinik as now on I have to go through weekly basis checkup and I have to meet the doctor everytime during the checkup. Saya buat check up kat klinik kesihatan kerajaan sahaja, klinik desa to be specific, so normally saya hanya di periksa oleh bidan saja. Tapi memandangkan my pregnancy dah masuk bulan ke-9, maka doktor perlu memastikan keadaan kesihatan saya memuaskan sebelum delivery day. So far, menurut kata doktor everything is excellent. Kaki saya pun takde urat yang tersimpul and my HB has increase to 15! Terkejut doktor sebab menurut doktor its very difficult for pregnant lady to get HB reading like this. Again, thanks to good nutrition from Herbalife. And also menurut staff nurse yang check perut saya tadi, baby pun dah on "on you mark" position. Kepala dia dah locking di bawah sana and menantikan hari untuk keluar saja...alhamdulillah.

However, for me now, dah mula terasa berat. Rasa macam nak baring je sebab bila duduk dan berdiri adalah sangat tidak selesa apatah lagi berjalan. Terasa sangat sakit di "bawah" sana. Tapi I know that I still need to walk a lot to ease the delivery process later. Takpelah, tahan sikit sakit...yang penting senang kemudian hari.

I also love to blog hop into first-time mommy-to-be blog or any other pregnant ladies blog. Seronok tengok they all sangat excited menantikan kehadiran orang baru, but for me, tak taulah. Tak dapat nak rasakan/expresskan ke-excited-an saya. Maybe sebab sepatutnya ini adalah anak keempat saya...mungkin sebab phobia dengan losses sebelum ni..or I just don't know. Apa yang saya tau, selepas bulan 6 ini tanggungjawab saya akan menjadi lebih besar lagi sebab ada 2 orang yang perlu saya persiapkan untuk menjadi leader..of course my husband and my baby. Sekiranya impian saya ini tak terlaksana, how could I say that my life is complete with the arrival of my baby. Hidup saya takkan sempurna selagi mereka tidak menjadi "somebody" kepada masyarakat saya.

Enough bebel. Today I just need a little bit of rest. Will write more later.

0 komen: