THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 03, 2009

+*+*~Di Mana Dia..Bihun Goreng Saya..lalala~*+*+

Towards the end of pregnancy ni selera saya menjadi bertambah "buruk". Bukannya buruk sebab saya tak lalu makan, tapi, sekarang ni tekak saya dah pandai teringin nak makan itu dan ini.

Macam 2 minggu lepas, masa tengom TV tetiba ternampak iklan chipsmore...straight called hubby minta tolong beli biskut chipsmore hazelnut. Siap bagitau dia, kalau tak dapat beli yang besar dapat yang kecik je pun jadilah, end up with saya belasah sebungkus biskut chipsmore hazelnut tu dalam masa tak sampai 15 minit. Terkejut suami saya bila melihat kelakuan saya itu.

Sekarang ni saya dah buat few list apa benda yang saya teringin nak makan. Agak pelik kan sebab during early pregnancy sampai middle of trimester 3 hari tu takde pun tekak saya ni pandai nak teringin-teringin ni. Sekarang ni pulak pandai dia buat cerita.

So..here goes the list:-
1. Kuih kacang tumbuk - yang bulat2 and lembut tu. Once get into your mouth it will melt away. - Got it, tadi beli kat 7-eleven Berjaya Times Square setelah memburu di beberapa kedai and pump station selama beberapa hari.
2. Kuih talam gula merah - dok pujuk my mother minta tolong my atuk sedara to prepare this for me.
3. Mee hailam kat kedai sate kajang - actually dulu masa kecik-kecik my father selalu bawa my family makan kat kedai tu. Skang ni anak saya pula yang teringin nak makan...haha..dan-dan politik anak.

See..tak delah benda yang merepek-repek pun kan. That's why I told my husband, luckily I just craving for Kajang's Mee Hailam...kalau tetiba saya teringin nak makan mee hailam Uganda, macam mana agaknya ye?? Macamlah kat Uganda tu ada mee hailam..hihi..

And now...am waiting for my husband to come back with bihun goreng basah...cepatlah balik..orang dalam perut ni dah menumbuk-numbuk sakan dah sebab nakkan bihun goreng tu. See..siapa yang bersalah atas selera yang semakin buruk ini? Mama nya kah atau anak nya kah?

4 komen:

Mimi said...

Hahaha makan jangan xmakan.. Nnt baby dh kluar, barula pantang habis-habisan.. woo 38 days to go! beg baby dh siap? where d u plan to deliver?

Rozelia Shariff said...

MimiBaby beg dah ready dah...cuma tak letak kat boot kereta je lagi :)

Maybe deliver kat hospital Kajang je kot...dekat sket... :P

MOLY said...

tak pe la kak
yang penting akak happy dan baby pun sihat

:)

Rozelia Shariff said...

Lily.Luluyes..yes..betul tu my dear..
lepas deliver nanti barulah pikir nak shape up balik..ngehee..

(ooppss...mampu kah?)

:P