THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


May 15, 2009

+*+*~Menghitung Hari~*+*+

Finally, I've been in my 36th weeks, which means a few days to go before the baby pops out. Kalau ikut ticker, another 27 days to go...huh..seram lak rasanya.

Well, eventhough on my 36th weeks, saya masih tidak duduk diam-diam di rumah. Masih berjalan-jalan di sekitar KL dan berjumpa dengan orang-orang di sekeliling and mempromosikan program turun berat badan secara selamat. Masih sibuk membuat body analysis untuk orang-orang yang berminat untuk mengetahui tahap kesihatan mereka. Masih sibuk membuat presentation untuk membantu orang lain memperbaiki tahap kesihatan dan bagi sesiapa yang mahu mendapatkan part ytime income. Masih lagi sibuk entertain customer kalau mereka ada masalah dengan pemakanan mereka. Pendek kata, saya masi bekerja sehingga ke saat terakhir...sama macam hari closing every month lah..kerja sampai saat yang terakhir.

Akibatnya...waa..penat pulak rasanya. Ni pun mata dah rasa berat semacam, tapi ku gagahkan juga diri sebab masih ada kerja yang belum selesai lagi. Semalam saya berkesempatan menonton filen "The Pursuit of Happiness", full version. Thanks to my dear husband sebab dengan gigihnya mencari DVD cerita tu untuk isteri comelnya. So, bila nak beli slumpdog millionaire pulak? +*+*~Haha...lari tajuk~*+*+

Apa yang saya nak share di sini, saya sangat teruja dengan cara Chris Gardner (lakonan Will Smith) melakukan penjimatan masa just to make sure he work effectively in 9 hours time. Contohnya, bila buat cold call to customers, kalau colleague dia yang lain setiap kali lepas call customer diorang akan letak gagang telefon kat tempat dia before buat next call. Tapi Chris tak buat macam tu, sebaliknya dia just tekan je hang button tu. Lepas tu, dia tak minum air banyak-banayk sebab boleh jimat masa untuk ke toilet (notes: ni tabiat yang kurang baik ye murid-murid). Tapi dengan cara ni, dia dapat settlekan kerja dengan effectivenya dalam masa 9 jam saja.

So, sekarang ni dengan keupayaan yang ada saya tetap bekerja, but work smart rather than work hard. Dah katanya menghitung hari....

0 komen: