THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


June 01, 2009

+*+*~10 Days To Go!!~*+*+

Hari ini sudah 1 Jun 2009, bermakna lagi 10 hari saya akan sampai ke due date saya. Oppss..silap, bukan due date saya, tapi due date baby. So, how are you doing baby...still enjoying the comfy warmth in mama's womb??

Pagi tadi as usual saya kena "melapor diri" ke klinik untuk mengambil bacaan BP. Nak buat macam mana kan, dah hujung-hujung ni BP saya stay kat 130/80 dan tak mahu turun-turun lagi. Actually it is normal for preggers, cuma kena closely monitor takut BP suddenly shoot up. However, seems like I'm free from that preeclampsia syndrome - no swelling, no albumine detected in urine, no headache and the heart burn is reducing from day to day. Waktu pegi klinik, Misi Shabila yang memang selalu buat check up for me suddenly tegur..."Ni apesal kembang sangat ni? Hari tu datang tak lah kembang macam ni. (Notes: I just had my last check up on last Thursday)". Apakah misi ini tidak menyedari yang saya hanya ada 10 hari lagi sebelum sampai ke due date, so logiklah kalau saya start mengembang sekarang kan?

And yesterday, I managed to go to Malacca. Bila SIL and MIL dengar yang my EDD is less than 2 weeks, masing-masing dah bising...still boleh jalan jauh-jauh lagi? Beg hospital ready tak kat dalam kereta? For your info, yesterday I went there without bringing along my hospital bag, I just brought along my red card je. Bukanlah nak berlagak, but I just feel like the time still not come, so..relax2 je lah kan. And yesterday is makan-makan-makan session. Dahlah belasah-makan-tak-ingat kat rumah SIL, lepas tu pegi visit rumah my kawan MIL to share about Herbalife products and suddenly dia jamu pula dengan makanan kat rumah dia pula. As a result, hari ni I gain another kg after my last check up....chistt..

Nevermind, another 10 days to go, I don't think I will gain more within these days, habis busuk pun another 1-1.5 kg to go. Tak lah saya jadi besar rumah kan. And after that...my shaping-up progress will start...yippiee...can't wait! :)


0 komen: