THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


June 25, 2009

+*+*~My Little Man Is Growing!!~*+*+

Terasa macam cepat sangat masa berlalu. Pejam celik,pejam celik tau2 my little baby is going to be 1 month old in few days time. Rasa macam baru semalam keluarkan dia daripada perut, tak hilang lagi penat melayan cranky mode dia almost every night, baby mama dah nak masuk sebulan!!

Macam2 perkara bermain di kepala skarang ni. Afterwards, Aimar memang takde chance nak duduk rumahlah. Seems that mamanya dah abis pantang and dah boleh start drive sendiri, Aimar tidak akan ditinggalkan keseorangan di rumah. Busuk2 pun 2 hari sekali mama confirm kena pegi opis HBL and mengadap itu 2 bisnes partner. Ya, menjadi perancang @ master mind lebih sukar daripada executer. Nampak keje macam senang, tapi nak share vision with the executer Ya Allah, punyalah payah. And also nak perah otak and turn the vision into reality bukanlah satu perkara yang mudah!

And one more thing, saya berharap sangat by bulan 9 ni b**i2 semua telah mula pulih dari selsema. Saya mahu bawa anak saya bersama ke Taipei, so kalau expose dia kepada crowd macam tu bimbang juga saya kalau terjangkit selsema itu padanya. Bukan saya tak mahu tinggalkan dia di Malaysia, tapi nak tinggalkan dia selama 5 hari di Malaysia dan jauh daripada saya adalah big NO-NO! Walau apapun yang terjadi biarlah anak saya ada bersama saya, dan suami saya juga.

Sekarang ni my little man really growing. I dont think he weighs 2.5 kg anymore. Macam dah lebih je sebab haritu masa masukkan dia dalam buai siap boleh masukkan 2 bolster lagi tapi semalam bila saya masukkan dia dalam buai 1 bolster pun dah tak boleh letak sebab dah sempit. Pagi tadi mak saya pakaikan binder dia yang previously boleh pakai pun dah tak muat! And also, baju new born dia pun dah boleh butang. Am really happy to see him growing sebab my baby tidak bergantung kepada any formula milk, I'm breast feeding him exclusively. So, berbaloi saya tak tido malam sebab menyusukan dia and berbaloi juga boobies saya sakit dikerjakannya.

And also my little man sekarang ni dah ada 1 habit yang sangat pelik masa dia tido. Setiap kali dia mengeliat dia akan mengeluarkan bunyi mengerang yang sangat kuat sehingga kadang2 saya sendiri pun confuse sama ada dia menangis atau mengeliat. Kata mak saya kalau macam tu sekalilah style dia mengeliat cepat panjanglah anak saya itu. Kita tengok saja kebenaran teori itu.

Oklah, sekarang saya mahu pergi tido bersama bucuk2 Aimar saya.

0 komen: