THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


June 09, 2009

+*+*~Kisahnya...~*+*+

Dekat seminggu saya menyepikan diri daripada dunia blogging. Bukanlah bermaksud saya tidak mahu berblog lagi jauh sekali menutup blog ini atau mem-privatekan ia.

Macan kisah nilah, biar saya ceritakan kisahnya secara ringkas. Last entry kan saya ceritakan kisah saya belum beli confinement set lagi sedangkan hari due date dah semakin hampir. Atau dalam erti kata lain, bila-bila masa sahaja saya boleh bersalin.

So, hari tu saya keluar dengan husband saya ke Jalan Tuanku Abdul Rahman untuk membeli Ammie 60 Days daripada Sendayu Tinggi. Selesai urusan di KL kami terus ke The Mines sebab hari-hari saya berzikir kat husband saya teringin nak makan sandwich Subway. Puas jugalah hati dapat makan sanwich yang 1 foot long. Yang lagi best husband saya makan sikit je, saya yang makan tak hengat dunia.

Lepas makan2 kami pergi ke Giant pula untuk membelikan ration untuk husband saya bawa ke Korea. Lepas tu sempat lagi singgah kat snack booth sebab tiba-tiba tekak saya teringin nak makan asam. After that terus balik ke rumah sebab malam tu saya kena pergi ke HBL office sebab emak saya ada bawa guest ke sana. Habis discussion and everything around 11 pm.

Sampai rumah, relaks2 tengok TV. Buka channel HBO ada cerita Batman Return so bersungguh-sungguh saya melayan cerita tu. Towards the end of the movie, tiba-tiba saya rasa macam ada sesuatu yang besar keluar daripada bawah sana, tapi saya tak lah berlari pergi check ke apa. Saya boleh layan cerita Batman sampai habis dulu. Then dah habis cerita saya pun naik ke bilik saya sebab mata dah mengantuk, badan dah penat so saya nak tido. Bila saya buka panties sunddenly...aaaa...ada lendir...banyak pulak tu!!

So, saya pun berlari turun bagitau pada emak saya. Siap tunjuk panties kat dia lagi just to confirm lendir tu labor sign ke. Emak saya kata macam ye je, tapi taklah saya menggelabah terus rushing ke hospital. Boleh relaks dulu and tunggu apa akan terjadi. Tapi serious malam tu saya tak boleh tido. Dah start rasa berdenyut-denyut kat rahim saya.

So, disebabkan sakit berdenuyt-denyut malam tu, saya decide untuk pergi ke hospital pagi tu. Manalah tau kalau tunggu-tunggu lagi lain pulak ceritanya. Sampai kat hospital, terus saya ke wad bersalin and doktor check opening....baru 1 cm kata doktor so dia decide untuk admit. So, melepaklah saya kat hospital sepanjang hari tu menahan sakit.

Dipendekkan cerita, sakit saya makin menjadi-jadi pagi 4 Jun 2009...so terus kena tolak ke labor room sebab pagi tu bila check opening dah 3 cm. Jam 9 pagi saya masuk ke labor, jam 5.44 petang saya selamat melahirkan bayi kami yang pertama. And the baby is a BOY!

Pengalaman labor saya biarlah saya cerita di lain version sebab saya tak dapat balik terus ke rumah lepas delivery. Baby kena tahan kat intensive care unit sebab jaundice. So, will tell the story later.

Now, gimme a chance to have my rest first.

3 komen:

babechiwa said...

tahniah lea... apa nama baby ko?

Mimi said...

Waaaa... Dh bersalin rupanya hang! Congratulations babe~ boy eh? Bolela member ngan awisy hehe..

Hang dok spital mana nieh? emel aku hp no.. Mdm.mimi@gmail.com kay!

Rozelia Shariff said...

Wazan

Thanks babe :)
Nama baby - Mukhlis Aimar bin Mohd Najib

Mimi

Hihi...macam tak percaya je..
Actually boleh kata aku tak ready pun lagi, tapi masa dah sampai so belasah jelah...

Aku kat rumah mak aku skang, jemputlah datang, aku email phone number.