THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


June 16, 2009

+*+*~My Confinement~*+*+

Kebanyakan ibu yang baru lepas bersalin pasti akan melalui tempoh berpantang, begitu juga saya. Kebanyakan ibu tidak sabar menantikan tempoh berpantang habis kerana dalam tempoh berpantang semuanya dicatu. Alhamdulillah, bagi saya, saya sangat enjoy dengan tempoh berpantang saya. Berpantang maksudnya lebih masa rehat sebelum saya mengerah tenaga semula selepas ini.


Dalam tempoh berpantang ini, saya masih mengamalkan Herbalife Shakes setiap pagi, bahkan saya mengambil shake setiap petang dan malam sebelum tidur. Ini adalah kerana baby makin kuat menyusu jadi untuk memastikan bekalan susu yang mencukupi saya perlu mengambil ekstra kalori. Saya catatkan di sini rutin meal plan saya setiap hari.


Pagi


1/2 jam sebelum mengambil sarapan saya akan makan pil Amme 60 Days daripada Sendayu Tinggi. Ini adalah untuk memastikan badan saya mendapat rawatan daripada dalam.

Saya beli set Amme Complete sebagai confinement set saya.
Gambar daripada Google.

Selepas itu saya akan mengambil Herbalife Shake sebagai sarapan pagi saya. Saya campurkan 2 scoop F1 dengan 2 scoop Quaker Oats dan air masak.

Delicious F1 Shake + Quaker Oats as my complete daily nutrition supply.
Picture from here.
Selepas selesai mandi dan menggunakan Tummy Tone dan Body Tone daripada set Amme Complete serta berbengkung, saya akan makan 3-4 keping roti dan Kopi Herba Folia 4 in 1 daripada Sendayu Tinggi. Saya mengamalkan "mandi daun" pada waktu pagi dan dengan cara ini saya dapat mengurangkan angin dalam badan dan mengembalikan kesegaran badan. Dan ya, saya mengamalkan berbengkung supaya perut saya dapat diflatkan semula.



Tengah hari



Waktu makan tengah hari biasanya saya akan makan nasi dengan lauk yang dimasak oleh emak saya. Biasanya lauk saya adalah ikan yang dikukus atau dibakar. Kemudian saya akan meminum Pati Herba Amme 60 Days daripada Sendayu Tinggi.




Pati Herba Amme 60 Days - saya ambil sebagai minuman selepas makan.
Gambar daripada Google.

Selepas makan saya akan makan vitamin range daripada Herbalife iaitu:-




Tripple berry complex.
Gambar daripada sini.





Formula 2 Multivitamin Complex.
Gambar daripada sini.




Cell-U-Loss - Thermojetic Dietary Supplement.
Gambar daripada sini.


Herbalifeline.
Gambar daripada sini.


Sebenarnya vitamin range daripada Herbalife ini tidak boleh didapati daripada Herbalife Malaysia. Tetapi rakan saya yang baik hati iaitu Jeffrey & Connie telah menghadiahkan set vitamin ini kepada saya untuk saya gunakan sepanjang waktu berpantang saya. Apa yang saya tahu secara keseluruhannya vitamin-vitamin Herbalife ini membantu saya merawat semula sel-sel saya dan seterusnya membantu saya dalam proses menurunkan berat badan saya.


Petang/Malam


Saya akan mengambil F1 shake sekali lagi pada waktu minum petang. Waktu makan malam saya akan makan nasi dan lauk disusuli dengan Pati Herba Amme 60 Days. Dan sebelum tidur saya akan mengambil sekali lagi Herbalife Shake.

Observation

Alhamdulillah, dengan halthy meal plan yang saya ikuti sekarang ini saya berjaya menurunkan berat badan saya sebanyak 9kg selepas 10 hari berpantang!! Dan tiada allergy yang berlaku pada saya mahupun bayi saya bahkan bayi saya semakin sihat dan semakin bijak pula. Bayangkan dalam usia 12 hari bayi saya mampu bermain dengan jari-jemarinya, sudah pandai memegang jari-jari saya dan telah mampu mengangkat kepalanya sendiri.

Enough on my confinement meal plan. Sekarang ni nak persiapkan barang untuk Husband saya, dia akan ke Korea esok. Am gonna miss him so much...sobs.

0 komen: