THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


January 23, 2009

+*+*~Pregnancy Experience with Herbalife~*+*+

Sejak kebelakangan ini saya suka menjengah ke blog2 bloggers, especially preggie moms to get some experience and learn something through their experience. So, kat sini saya suka bercerita tentang pengalaman kehamilan saya terutama sekali setelah saya bertemu dengan amazing products from Herbalife!

Pada trimester pertama, iaitu 3 bulan pertama kehamilan saya, saya melalui pengalaman kehamilan seperti ibu2 mengandung yang lain. Bulan pertama kehamilan saya hanya mengambil susu Anmum sebagai makanan tambahan. Apabila usia kehamilan saya mencecah 2 bulan barulah saya berani mengambil Obemene (folic acid) maklumlah saya telah mengalami 3 kali pengalaman keguguran dan untuk mengambil vitamin pada awal kehamilan amat menakutkan saya. Walaupun mengambil susu dan vitamin sebagai makanan tambahan, keadaan tenaga saya sangat menyedihkan. Bayangkan, saya bangun pagi jam 8.30am, tetapi apabila telah masuk jam 10 - 11 pagi saya merasakan tenaga saya telah habis serta merta. Akibatnya, saya akan menghabiskan masa saya dengan tidur sehingga ke petang. Tetapi apabila bangun daripada tidur, badan saya masih merasa lemah dan tidak bertenaga langsung. Disebabkan tabiat pemakanan dan aktiviti yang terlalu pasif, saya telah berjaya menambah berat badan saya sebanyak 4 kg dalam masa 2 bulan sahaja! Perkara ini amat menakutkan saya.

Dengan tak disangka2 saya telah dipertemukan dengan produk Herbalife. Semuanya bermula apabila saya cuba mencari part time income melalui internet. Pada mulanya saya merasakan produk ini hanya sesuai bagi sesiapa yang mahu menurunkan berat badan, tetapi setelah menghadiri pelbagai seminar yang dianjurkan oleh Herbalife saya mula mengerti bahawa apa yang saya perlukan sekarang adalah Nutrisi bukan Makanan, walhal apa yang telah saya sumbatkan ke dalam mulut saya selama ini adalah Makanan bukan Nutrisi.

Hari pertama saya menggantikan sarapan pagi saya kepada F1 breakfast daripada Herbalife saya dapat merasakan perubahan kepada tahap tenaga saya. Jika pada awal kehamilan saya cepat letih dan merasa mengantuk sepanjang hari, setelah menggunakan produk Herbalife saya dapat bertahan sehingga malam hari! Nausea saya semakin berkurangan dan sakit2 badan saya hilang. Jadi saya terus mengambil F! Herbalife sebagai breakfast saya.

Tetapi setelah saya mengerti apa itu nutrisi, saya menjadi semakin serius menggunakan F1 Breakfast. Apa yang saya perhatikan, kebanyakan ibu hamil akan makan apa sahaja dengan harapan dapat memberikan makanan yang cukup pada bayi yang dikandungkan padahal tanggapan ini adalah salah sama sekali. Ini adalah kerana apa yang disumbatkan ke dalam mulut mereka adalah Makanan bukan Nutrisi sedangkan dalam waktu kehamilan ini apa yang sangat diperlukan oleh ibu hamil & bayi dalam kandungan adalah Nutrisi. Apa yang berlaku dengan tanggapan yang salah ini, ibu akan mengumpul lemak yang sangat berlebihan dalam badan dan mengakibatkan ibu hamil akan mengalami masalah lebihan berat badan atau kegemukkan selepas melahirkan kelak. Dan pada masa yang sama, bayi dalam kandungan TIDAK mendapat nutrisi yang diperlukan secukupnya.

Pengalaman saya menggunakan produk Herbalife di waktu kehamilan, saya dapati berat badan saya berada dalam keadaan yang stabil. Walaupun setelah 5 bulan kehamilan dan hampir 2 bulan menggunakan produk Herbalife, berat badan saya tidak bertambah, cuma perut yang semakin besar :). Tetapi baby bump saya juga tidak menunjukkan perubahan yang sangat ketara sehingga ada yang tidak percaya yang saya mengandung 5 bulan! Kini saya menikmati 4 shakes setiap hari - pagi, tengah hari, petang dan malam dan saya yakin dengan cara ini saya dapat mengawal berat badan saya dalam waktu kehamilan lagi dan dapat memberikan nutrisi yang secukupnya kepada bayi saya. Oleh itu, peluang saya untuk menurunkan berat badan saya selepas melahirkan nanti kepada berat badan ideal adalah amat tinggi!

Saya akan kongsikan pengalaman ini dengan ibu mengandung yang lain kerana kecantikan itu adalah hak milik mutlak setiap wanita.

0 komen: