THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


March 27, 2009

+*+*~What's Happening To Me??...Sigh...~*+*+

I read through baby center & baby-gaga on how's mom doing in this 29th week. Kedua-dua webbies bagitau salah satu perkara yang saya akan hadapi ialah "constipation, back pain and heart-burn" due to hormon changes..yadi and yada... Saya mengalami heart-burn itu especially bila saya lambat makan bila saya dah berasa lapar but alhamdulillah, no constipation so far. Sakit belakang pun ta obvious sangat cuma terasa bila saya baring waktu nak tido (saya adalah jenis manusia yang suka tidur menelentang, nak suruh saya tido mengiring adalah sangat sukar sekali). However, I found that I faced with this problem...I got the allergic...some kind like eczema. Peha saya dah dipenuhi dengan rashes yang gatalnya ya ampunnn...and also skarang ni dah merebak pula kat bawah lipatan lutut saya. Tak larat rasanya nak menggaru...sebab makin digaru makin gatal pula jadinya.

Before this I used to face the same problem. Actually saya ni bukanlah orang yang ada allergic pada apa2 pun, especially foods. But sometimes, the allergic will come, tapi taklah kerap, mungkin 2-3 tahun sekali. Bila allergic tu dah start menyerang saya tidak boleh makan ayam (ayam goreng ok, tapi kena pastikan ayam tu betul2 masak), udang (same thing, kalau digoreng atau dibakar boleh, tapi kena pastikan betul2 masak). Tapi kali ni lain pula kesnya. Baru sekejap tadi saya makan french fries (off course digoreng, ada ke french fries rebus??) tapi still the allergic come. Aduh...gatalnya...dah sampai kat lengan saya rasa gatalnya.

Saya tak tau nak buat macam mana. Saya dah sapukan air laut mati dari Jordan dengan harapan boleh hilanglah kegatalan yang saya alami ni. Tapi, makin perit and gatal jadinya. Dulu saya pernah diserang oleh virus ladang (penyakit yang selalu menyerang budak2 UPM yang suka curi buah di ladang...now you know why I got it right??), habis dua2 belah kaki saya kat area tulang kering jadi gatal and berparut kehitaman macam kena bakar. Masa tu puaslah saya pegi klinik nak cari ubat gatal and doktor prescribe losyen untuk hilangkan parut kat kaki, tapi lepas 2-3 kali ulang-alik jumpa doktor, virus tu tak hilang langsung. Bila mak saya bagi air laut mati tu dan saya sapukan kat tempat yang diserang tu, lepas 2-3 hari gatal2 and parut2 sekali hilang. Thanks to air laut mati from Jordan.

However, ni lain pula kesnya. Kenapa ye? Hormonal change ke??

**Luckily that allergic rashes goes up until my lengan saja. Kalu dia menyerang sampai ke muka saya yang jelita ini susahlahhh**

0 komen: