THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


March 17, 2009

+*+*~The Pursuit Of Happyness~*+*+

The Pursuit Of Happiness

Watched this movie last week at HBO (if am not wrong). Sebenarnya cerita ni kinda dah basi in movie sebab masuk movie in Malaysia on March last year. Tapi, tahun lepas bukanlah tahun movie untuk saya so bila dah tayang kat net-TV ni barulah saya ada peluang nak tengok cerita ni.

Actually, waktu saya tengok cerita ni pun dah separuh jalan, about and hour to finish. Mana taknya, sebelum tu sibuk nak tengok cerita Ponti Anak Remaja kat Astro Ria lah, pusing channel sana sini...last2 terhinggap kat cerita ni. Tapi walaupun hanya sejam saja saya dapat menonton cerita ni, memang jalan ceritanya benar-benar mengujakan saya sebab cerita ni berdasarkan kisah benar yang berlaku kepada seorang lelaki bernama Chris Gardner (lakonan Will Smith) yang begitu bersungguh-sungguh berjuang semata-mata untuk memberi kebahagiaan kepada anak lelakinya. Pengorbanan sang ayah nilah yang menyebabkan saya benar-benar terharu dan terfikir, setiap hari ramai daripada kita yang keep on complaining about their life, itu tak cukup, ini tak cukup, tapi adakah keadaan yang kita complainkan itu benar-benar meletakkan kita dalam keadaan yang mendesak? Dan sekiranya kita telah berada dalam keadaan yang mendesak apakah tindakan kita? Ataukah adakah kita akan keep on complaining about our life tanpa memikirkan apa yang sepatutnya kita buat sehingga hidup itu sendiri mula mendesak kita barulah kita akan letak satu action untuk memperbaikinya?

Saya memang recommend sangat kat semua orang to watch this movie (walaupun dah terlambat, but you still have the chance because you're still alive!). Two thumbs up!! For more review please visit here.

0 komen: