THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


March 07, 2009

+*+*~I Need This~*+*+

Lately saya terperasan yang handbag saya semakin hari semakin parah. Mana taknya, hampir segala keperluan seharian saya telah dihumban dengan jayanya ke dalam beg tersebut yang mengakibatkan bag tersebut terpaksa memikul lebih bebanan yang mengakibatkan stress dan kesan wear & tear.

Contohnya, button untuk menutup kedua belah poket tepi beg saya telah lama tercabut menyebabkan tidak selamat untuk saya menyimpan handphone di dalam poket tersebut. Consequentnya, saya terpaksa menghumban menyelitkan handphone saya di celah-celah dokumen dan laptop saya. Oleh itu apabila handphone saya berbunyi terutama sekali di waktu saya sedang melakukan aktiviti lain seperti memandu, berjalan atau window shopping saya tidak perasan bunyi telefon itu kerana terlalu asyik dengan aktiviti saya akan lambat meyambut panggilan dan mengakibatkan saya banyak terlepas opportunity perniagaan saya. Tambahan lagi dengan kesibukan yang bertambah-tambah menyebabkan saya merasakan handbag saya semakin tidak teratur jadi saya perlu melakukan perubahan.

Langkah pertama yang perlu saya ambil - mencari design bag yang boleh memenuhi keperluan saya (dari aspek interior, exterior, compartment, color, etc.etc.)


Apa yang saya perlukan?

Interior - saya perlukan separator antara laptop dan dokumen serta sampah sarap yang lain. Saya juga memerlukan compartment untuk meletakkan handphone, purse, pen, notebook, so that lebih mudah untuk saya mengambil barang2 tersebut apabila saya memerlukannya on the spot. Dan comparment separatornya perlulah tahan lasak dan tidak mudah koyak.

Exterior - handle bag ini mestilah agak panjang so that convenient for me to sling it on my shoulder. Saya tidak suka beg yang saya hanya boleh pegang di tangan (seperti briefcase) kerana akan mengakibatkan saya mudah tertinggal beg ini di mana2 (read: short term memory lost). Mungkin sedikit poket dibahagian luar mencukupi untuk saya meletakkan lipstick, kunci
kereta, name card dan tiket parking.

Color - it shouldn't be black please. Atau brown, atau white, atau patent. Saya tidak mahu ia berupa bag yang satu color sahaja sebab ia akan menyebabkan satu kesusahan untuk saya matchkan dengan pakaian saya. Contohnya, baju saya banyak yang berwarna biru, jadi
katakanlah saya menggunakan bag yang berwarna coral red, mungkin kurang sesuai walaupun dalam dunia yang semakin colourful ini. Bertukar2 handbag not a good idea for me sebab saya tak suka bertukar2 handbag...frankly collection handbag saya sangatlah limited sebab selalunya saya akan menggunakan satu handbag yang paling saya suka sekali sehingga bag tersebut meminta tolong saya bertukar kepada yang baru kerana tidak sanggup didera lagi.

Observation


Saya telah melihat beberapa designer's collection (walaupun saya tak berapa arif dalam bab ini) kerana saya merasakan kali ini saya mahu memberikan sesuatu kepada diri saya. Saya juga mendambakan (ewah..bahasa) design yang descent...bukan design ranggi yang biasanya saya gilakan (read: Guess, Juicy Couture). Ini adalah kerana bag ini akan berfungsi sebagai bag kerja saya, jadi adalah kurang professional bagi seorang yang professional bertemu dengan client
menggunakan "tools" yang tak berapa professional.

Saya telah melawat ke Prada, Marc Jacob, Versace, Tod's....tapi kebanyakan design mereka tidak mampu untuk memenuhi citarasa saya. (Read: descent, smart and elegant). Jadi for the last resort saya telah melawat ke sini.

Hasilnya.....



The interior - exactly like what in my imagination!

And this is the spec

ADDISON SIGNATURE SATEEN BAG


  • Inside zip pocket
  • Accommodates a laptop
  • Cellphone/multifunction pockets
  • One exterior front pocket with turnlock closure
  • Two exterior open pockets
  • One exterior open pocket with magnetic snap
  • Zip-top closure
  • Signature fabric with crinkle patent leather trim
  • Fabric lining
  • 26” straps
  • 10” drop
  • 14 1/2 (L) x 10 3/4 (H) x 5 (W)

  • Nampak gaya kena pegi butik Coach lah to witness the actual look and how's it feels when it sling on my shoulder. Yang saya tau butik coach ada kat Pavillion, kat tempat lain ada ke...KLCC ke, OU ke. And ada sale ke ini Coach? Anyone??

    3 komen:

    naza said...

    Hi..Coach boutique ade di KLCC (1st boutique),The Gardens and Pavillion..but I think the biggest in Pavillion..Enjoy!!:)

    missy dullness said...

    pergh.. coach tu.. tak nak kalah... ;p

    hehe..

    Rozelia Shariff said...

    Sab

    Thanks for the info
    Esok jugak aku bergegas ke sana

    Missy Dullness

    Isy..salah tu...
    Bukan tak nak kalah...but in matter of convenient and boleh tahan lama :)