THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


March 27, 2009

+*+*~29th Weeks!!~*+*+

Yesterday went for monthly check-up. The baby already turned to 29th weeks..how time flew... cepat betul masa berlalu sampai saya tak perasan baby saya dah hampir selesai pembentukannya dalam rahim saya. Tinggal beberapa hari saja lagi before baby say hi to the world.

Baby saya sangat..sangat..sangat active lately. Maybe perkara biasa bagi babies yang dah officially 7th month in the womb. However, semalam sewaktu check-up dia telah melakukan aksi kurang sopan sehingga membuatkan nurse terperanjat. Sewaktu nurse meletakkan heart-beat reader microphone kat perut saya untuk memeriksa kadar degupan jantung baby, dengan jayanya dia telah menendang microphone itu sekuat hati. Bukan sekali, tetapi setiap kali nurse mengalihkan microphone itu, dia akan menendang tepat ke arah microphone itu, as if tried to say "May day...may day...intruder detected..". Ngeehee...sungguh comel and now I know that my baby is getting brilliant from day to day. Herbalife baby lah katakan....

So far my condition pun sangatlah meng-impressed-kan para nurse. BP under control, 122 over 67, urine condition ok, blood sugar sangatlah terkawal...last MGTT result just 4.4mmol/L selepas minum air gula, HB reading 13.2..which is high and very good...so skang ni saya dapat lihat sendiri kelebihan mengambil nutrisi lengkap setiap hari. Baby heart beat between 154-156 bit per second....see..everything in good condition, alhamdulillah. And thanks to Herbalife too!

Last night went to my eldest brother's house as he organizing his youngest son "Majlis Cukur Jambul". Baby is doing well and so behave along the ceremony, tapi bila sepupu-sepapat dia mula buat bising sementara tunggu nak balik, dia mula tak duduk diam...macam dah tak sabar nak keluar and join sama buat bising. Sabar baby...I'm sure when you already here you'll be the hero..ngeehee.. :)

As for baby preparation, hari tu adalah beli sikit2 tambahan lagi macam tikar getah, berus botol, face towel. Yang lain-lain tu dah banyak, baju dia dah ada 5 pasang, lampin 25 helai, mitten & booties dekat 6 pasang (in case mama adalah pemalas untuk basuh weekly), cap sehelai, blanket with hood sehelai, feeding bottle 1 set...apa lagi ye?? Setakat barang basic tu dah almost completelah kan. Cuma next month nak kena cari playpen (saya tak mahu baby cott...boleh pakai kejap je), and bedding set. Also kaki buai. Yang tu boleh beli kat kedai Ah Keong je...tak perlu kot saya nak kena cari sampai ke IKEA. Eventhough ramai yang kata jangan biasakan anak tido dalam buai, nanti susah kalu nak pegi rumah orang...but as what my SIL always said.."Tak pe...nanti nak pegi rumah orang pandailah aku nak angkut kaki buai ni macam mana".

Oh ya...one more thing. I think this is the part yang buat most of the mommy-to-be most excited, to do the detail scan. I just wonder...perlu ke saya buat detail scan itu? 3D-4D scan itu juga...adakah penting? Dulu masa mak saya mengandungkan saya dia takde pun buat scan tapi saya tetap sihat dan bijak sampai sekarang. Actually, I'm still considering it as I see it as non-added value activity so better duit yang digunakan untuk membuat aktiviti non-added value ini disalurkan kepada aktiviti yang lebih berfaedah seperti membeli tiket untuk Herbalife SEA Supervisor Academy next month (each ticket cost about USD100 @ RM357) ataupun dihimpun untuk membeli bag Coach untuk mama.

Yeah...next month there will be an amazing seminar training organized by Herbalife...SEA Supervisor Academy, only for Supervisors in Herbalife. Can't wait for the event!

0 komen: