THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


February 11, 2009

+*+*~Macam-Macam~*+*+

Dah lama saya tidak menjengah ke blog2 yang selalu saya jengah...especially blog2 kawan2 yang baru dan lama. Maklumlah, sejak saya menyedari terlalu ramai manusia yang perlu saya bantu dari segi kesihatan fizikal, kekuatan emosi dan kemelut kewangan, masa menjadi seperti berlian kepada saya. (Bukankah berlian lebih mahal daripada emas?). Apabila saya mempunyai kesempatan barulah saya dapat menjelajah hari ini.

Kalau ikutkan komitmen memang saya tak sempat nak menjelajah. Pukul 6 petang tadi saya baru sampai dari Melaka, day trip dan sesampai saja di rumah terus ke rumah Mak Sharifah & Pakcik Narais (besan emak saya) untuk membuat wellness evaluation untuk mereka. Ditambah pula dengan keadaan saya yang mempunyai makhluk kecil yang semakin nakal di dalam perut, kalau ikutkan hati memang saya dah tidur sekarang ni tapi dengan nutrisi lengkap daripada Herbalife tenaga saya masih mampu bertahan mungkin sampai ke tengah malam (haha...sempat lagi buat promosi).

Dan kalau ikutkan diri saya, saya memang nak komen dengan kempen besar-besaran yang sedang dijalankan oleh sahabat2...tapi...menurut apa yang telah saya pelajari "Leaders never complain". Jadi, tak mengapalah, biarlah saya memerhatikan saja kerana sekarang ini bukan kempen yang menjadi ukuran tapi hasil daripada kempen itu yang akan menentukan sama ada apa yang kita lakukan benar2 berfaedah atau hanya ikutan sahaja. Biarlah sekuat mana laungan yang cuba diperdengarkan, tetapi kalau tiada hasil laungan akan menjadi sia2. Sampai masa suara makin hilang tapi tiada siapa yang mendengar. Macam mana pun yang paling penting adalah result. Ukurannya adalah result. Yang menentukan sama ada execution adalah benar atau salah adalah result. Yang penting, sanggup belajar dan sanggup diajar.

Dah...tak mampu rasanya nak membebel panjang2 kalau bebelan ini hanya saya yang mendengar. Cuma saya rasa di sini saya punjya hak untuk menyuarakan suara hati saya, tapi di luar pembuktian tetap dengan hasil. Tetap dengan RESULT!

Ok...back to work. :)

0 komen: