THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


November 27, 2008

+*+*~Tercipta Untukku~*+*+

+*+*~Tercipta Untukku-UNGU~*+*+

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu


********************************************************************
Semalam saya kurang sihat lalu saya mengambil keputusan untuk berehat saja di rumah. Ini memberikan saya kesempatan untuk menonton SINETRON (ye, saya memang hantu sinetron) yang tajuknya...apa ya..saya tak ingat tapi someting related with PELANGI dan lagu ini (Tercipta Untukku) menjadi lagu utama sinetron ini.

Tapi bukan sinetron ini yang saya nak cerita. Saya suka sangat dengan lagu Tercipta Untukku ni. Bagi saya liriknya terlalu indah. TAPI, klip videonya sangat sedih (sehingga mampu membuatkan saya yang keras hati dan keras kepala ini menitiskan air mata). Dan saya masih ingat lagi sewaktu lawatan saya ke Jogjakarta hujung tahun lepas, sewaktu minum pagi di sebuah kedai berhampiran UGM di mana di gerai tersebut terdapat sebuah band kampung (anak2 muda Jogjakarta) mendendangkan lagu2 untuk pengunjung gerai tersebut dan pengunjung boleh pula request lagu daripada mereka. Saya telah meminta mereka mendendangkan lagu ini dan saya tujukan lagu ini khas untuk suami saya (walaupun dia tidak ikut serta dalam lawatan kami itu).

Dan sekali lagi, saya tujukan lagu ini khas untuk suami saya kerana bagi saya dia sememangnya tercipta untuk saya (macamlah suami saya ada masa baca blog saya ni).

2 komen:

missy dullness said...

i love this song.
especially yang dia nyanyi dengan rossa.


best..sigh..

membawa ku terbang ke alam fanatsi..;p

Rozelia Shariff said...

Missy Dullness

Yup..agree2..I really lurveeeee this song..
Sangat2 bermakna bagiku..

:)