THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


November 29, 2008

+*+*~Laskar Pelangi~*+*+

Tempoh hari semasa saya sedang sibuk mencari klip video tercipta untukku, tiba2 saya teringat dengan lagu ini. Walaupun saya sedang menghadapi pengalaman baru dalam hidup saya, tapi buat masa ini saya tetap menghabiskan masa untuk SAYA (sebab 6 bulan lagi mungkin kurang masa untuk SAYA lagi).

+*+*~Laskar Pelangi - Nidji~*+*+
Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya
Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Raih bintang di jiwa
Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia
Selamanya...
Cinta kepada hidup
Memberikan senyuman abadi
Walau hidup kadang tak adil
Tapi cinta lengkapi kita
Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Jangan berhenti mewarnai
Jutaan mimpi di bumi
Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia
Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia
Selamanya...
Selamanya...
Laskar pelangi
Takkan terikat waktu...


Sewaktu mencari klip video dan menghayati liriknya yang juga indah, saya ternampak klip video ini.


Baru saya tau bahawasanya Laskar Pelangi ni bukan setakat lagu, malahan ada novel dan muvi!! Kisah tentang 2 orang guru yang luar biasa. Melihat pada klip video trailernya saja membuatkan hati saya melonjak2 hendak melihat filem ini. Bila agaknya akan ditayangkan di Malaysia atau tiada harapan langsung ditayangkan di Malaysia sebab pelakonnya adalah kurang komersial dan ceritanya bukan berunsur cinta atau jiwang. Kalaulah saya dapat menghubungi teman2 di Indonesia sekarang memang saya minta mereka titipkan VCD filem ini kepada saya. Cuma masalahnya, kalau cerita ini saya beli direct daripada sana, pasti Malay subtitlenya tidak available jadi mungkin agak sukar untuk saya benar2 faham Bahasa Indonesia yang mereka gunakan apatah lagi kalau dialek daerah juga digunakan. Nampak gaya kempunanlah saya dan anak saya nak menonton cerita ini.
By the way, enjoy the clips!!

0 komen: