THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


November 24, 2008

+*+*~Ada Sesiapa Yang Tahu??~*+*+

Saya sedang menghadapi masalah yang sangat BESAR! Maklumlah bagi orang yang baru2 menjalankan perniagaan seperti saya, PASTI akan menghadapi masalah yang bertimpa2. Tapi bagi saya, masalah akan mematangkan kita, jadi saya taklah ralat sangat menghadapi masalah ni cuma saya perlukan bantuan untuk menyelesaikan masalah ni.

Ini adalah berkaitan dengan customer yang lambat buat payment. Dulu, janji cash term. Tapi dengan baik hati saya bagi 1 week term. Tetiba dia pandai2 buat term sendiri - 1 month term. Saya bersabar dengan term yang dia buat sendiri tu. So, dah sampai sebulan saya pun follow up balik macam mana dengan progress payment saya. Alih-alih, 1 month term telah menjadi 2-months term dan bagi saya ini adalah sesuatu yang sangat MELAMPAU. Tindakan ini menyebabkan peniaga2 baru seperti saya menderita.

Jadi sekarang ni, saya nak solution yang paling baik. Kalau ada channel untuk saya buat aduan, kat mana agaknya yang patut saya lakukan? Saya ni memang bodoh sikit bab2 mengadu ni, jadi kalau ada sesiapa yang tahu boleh tak bagi tunjuk ajar sikit kat saya? Bolehkan? Bolehkan?

0 komen: