THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


September 04, 2008

+*+*~Ramadhan 1428 #3~*+*+

Hmmm..hari2 citer pasal ayam. Tak abis lagi order ni. Tapi hari ni paling ngeri la. Tadi dekat sebesen gak ayam aku dah buang sebab bau dia...perghhhh...pekat gila.

Pagi tadi, bangun tido, senyum2 (gilakah??), pastu terus call Pn. Rosmah, kononnya nak dapatkan feedback pasal barang semalam lah. Satu kali kena teow la.... Semuanya sebab label kat botol besar tu takde stated expired date. Aku dah kata dah... Dah banyak kali aku bising dengan orang KKB, tapi amik tak port je dengan complain kitorang ni. Sekali dapat customer complain baru nak melompat. Tapi solution yang dia buat sangat2 la tak memuaskan hati aku.

Ok, macam ni citer dia. Aku dah banyak kali bising dengan diorang suh beli inkjet coding printer. Katalah payah sangat nak dapat supplier, aku dah siap carikan quotation dah. Tapi bila aku propose je, mentah2 diorang tolak dengan alasan nak tunggu order confirmation from ***. Tunggu punya tunggu sampai ke la ni pun tak confirm2 lagi order dia. So, akibatnya kami lah yang kena tanggung.

Kalu macam ni tak boleh jadi. Aku akan bertindak. Aku dah kata, sape yang kurang hajar patut di ajar. Keje tanak buat, tapi payment nak cash aje. Cuba bayangkan, kami purchase barang sampai puluhan ribu pun dia boleh order nak cash payment. Gilakah?? Ko ingat aku ni keje cop duit ke apa?? WTF la?? Oleh itu, terpaksalah aku mengatur strategi Italian job aku kan.

1st thing, aku apply trademark dulu. Ni semua supaya aku boleh secure produk ni. 2ndly, tangkap itu chef. Skang ni pun dah nampak dia cuba buat baik dengan kami, apa je yang kami nak semua dia dah start ikut. Pas ni bolehla pegi apply kat SMIDEC ke, TEKUN ke, MECD ke, so hopefully by end of this year boleh la buat production secara serius. Hari tu marketing manager pun dah bunyi, dia nak try dapatkan market ke Dubai, tapi on condition kena secure production up to 100k every month. Which means, aku kena cari proper premis!

Ye, perjalanan masih jauh. So, wish me luck ok.

+*+*~Rasa macam esok tak leh puasa je. Selamat bercuti..hehe..~*+*+

0 komen: