THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


September 09, 2008

+*+*~Malas...~*+*+

Dah berapa hari tak update. Malas. Keje dahla banyak gila. Silap haribulan tahun ni pasar Ramadhan kena burn. But if it's what has been fated, aku redha.

Trademark punya citer almost resolve. Esok nak jumpa Lee & sign few documents. Pastu nak buat appointment dengan Pn.Rosmah Al-Nur sebab ada few item yang nak discuss dengan dia. Kalau dia setuju aku nak appoint dia jadi distributor bahagian utara, merangkumi Perak, Penang, Kedah & Perlis. Pastu boleh la aku fokus kat production line pulak. Nanti bila production facilites dah nampak progress, bolehla turun belah selatan pulak. After that, pegi Pantai Timur & Malaysia Timur pulak. Bila dah cover 1 Malaysia ni bolehla start penetrate market overseas.

Letih. Banyak benda aku nak fikir. Kepala otak ni dah tak boleh berenti berfikir dah. Kalau aku peratikan ramai orang lain yang umur baya2 aku ni tengah dok sebok berfikir macam mana nak stablekan ekonomi, macam mana nak bina one happy family, yada,yada,yada...tapi aku boleh bangga dengan diri aku sebab dalam umur setahun jagung ni aku dah start berfikir macam mana nak build up & secure business empire aku sendiri. Bukanlah aku tak fikir nak ada anak ke, nak besarkan family ke, tapi for me anak tu anugerah. Kalau dah sampai masa, insya Allah dia datang jugak. Tapi, yang ni usaha aku. Usaha untuk menaikkan semula empayar Islam yang telah musnah.

Dah settle discussion dengan Pn.Rosmah nanti aku nak start buat paperwork. Nak pegi naik turun MECd ke, MARA ke, PROSPER ke, yang penting aku nak cari jugak tempat yang boleh offer grant untuk projek aku ni. Pas tu boleh la teruskan keje2 lain pulak. Masa dah tak panjang, another 7 years to go. Tapi takkan nak tunggu tahun ke-7 baru terhegeh2 nak amik tindakan. Sekurang-kurangnya tahun ke-5 nanti dah siap untuk sinergize. Just one thing je harapan aku, semoga apa yang aku usahakan ni mendapat keberkatan Allah, mardhotillah.

Now back to work. At least terlepas juga apa yang terpendam kat hati ni 2-3 hari ni. Banyak lagi pendaman2 yang nak diluahkan, tapi tunggulah masanya nanti.

0 komen: