THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 07, 2008

+*+*~Project Cupcakes & The Begining~*+*+

Finally project cupcake aku selesai jugak hari ni. Beria-ia nak buatkan cupcakes for Richard sempena wedding dia. Bukan setakat buat cupcake je tau, siap dengan basket decoration lagi. Naaa...inilah hasilnya...
Cupcake yang aku buatkan untuk Richard ni come in 2 perasa, 1 perasa coklat chips & another one is blue berry. Rasa dia...mestilah sedap & decoration tu just simple one jelah, maklumlah this is my first trial. Insya Allah bulan Ramadhan ni aku akan keluarkan "petite cupcake" which is much more smaller, cuter and yummier. Sesuailah kalau nak dijadikan sebagai desert waktu berbuka puasa nanti. Kalau nak tempah pun boleh, sila lah email kepada aimi.mukhlis@gmail.com untuk pertanyaan lebih lanjut. Kalau nak buat tempahan untuk birthday atau majlis kera'ian juga diterima, just drop in your mail and I'll quote the best price for you!

Oh ye. Hari ni juga aku dah dapat "kunci rumah baru" kat MAHA. Pagi tadi aku pegi dengan big boss for check-in registration and pegilah jenguk2 tapak booth. Our booth will be located in Exhibition Hall C, booth number C133 under Arvore Group. Rasa macam seram sejuk je, maklumlah first time kami masuk exhibition gempak macam ni and tak sangka we manage to arrange it all. Alhamdulillah, nilah dia kalau Allah tu nak bagi, yang penting sabar and teruskan usaha.

So, according to Steven, one of the organizer team, we only can start to load our equipment tomorrow. So, start esok mulalah kesibukkan aku kan. However, aku akan cuba sedaya upaya untuk update so that we can share this historical moment with our off-spring. Actually, memang tak senang nak sampai ke tahap ni. Macam2 dugaan yang kami kena tempuh. And nak sampai ke tahap ni pun, aku sendiri sampai 3 kali miscarriage. Takpe, bagi aku, aku redha dengan apa yang dah berlaku sebab aku yakin tu semua hanyalah ujian Allah ke atas kami. Semua yang pahit tu pastinya akan jadi manisan bagi kami di kemudian hari :).

Oklah, now back to production. Kesian my mother dok selesaikan ayam tu sorang2. Nanti sampai kat bab packaging akulah yang tak cukup tangan kan. Malam ni hopefully my husband tak lupa nak bawak balik label yang dah siap print, so tomorrow boleh la berhempas pulas siapkan packaging. Kan hari tu aku ada blog kan pasal packaging cost yang mencecah ratusan ribu tu kan? So, kenalah buat plan B, takpe yang penting packaging kami tetap cantik, comel dan selamat.

2 komen:

Mimi said...

beb ko dh 3 kali miscarriage?!! iskk.. sabar n keep trying ok.. tapi kalau dh tau preggie nnt u should slow down on work kot.. kalau stress2 mmg effect gak..

caiyok!

Rozelia Shariff said...

Mimi,

Ye...sedih kan..kalu tak anak aku dah 3..kuikuikui..
Btw, thanks for the advice, nanti kalu dah preggie should get more advice from u

:)