THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 24, 2008

+*+*~MAHA Updates Until The End~*+*+

Berjuta2 ampuuuunn...takde update sehingga ke penghujung MAHA. Tak sempat langsung nak jenguk lappy. Started from day 10 onwards, everyday kitorang balik pukul 9 pm, demo non-stop sampai kul 9, sampai rumah terus pengsan.

+*+*~MAHA day 10~*+*+

Actually, on 10th day aku tak stay sangat kat booth. Mana taknya, nak kena pegi MPSJ settlekan lesen, tapi setelah bersusah payah mengharung jem ke USJ, aku tak dapat jugak amik lesen lagi. Sebabnya, dokumen tak lengkap! Tapi just i/c fotostate je yang tak de. Takpe, sabar. Perhaps will return to MPSJ on Monday to collect that license. Dah settle keje kat USJ, straight away to MAHA. Tengok2 apa yang patut, then off to Gemas. Kan aku ada bagitau MIL buat kenduri doa selamat. My husband's siblings semua ada kat sana. So, kitorang terusla tido sana. Again sorry for no pictures, tak laratla nak keluarkan kamera dalam keadaan rumah yang ramai gila orang tu.

+*+*~MAHA day 11~*+*+

Dalam kul 10am baru kitorang gerak balik ke KL. Tu pun MIL macam sedih je sebab dia ingatkan kami nak balik lepas lunch. Bukan taknak stay, tapi tak boleh. Nanti booth MAHA tu sape nak tengok. Tinggal my mother je yang nak kena control the situation. Sepanjang perjalanan balik dari Gemas~KL aku tido je. Tak larat sungguh, tetiba rasa badan macam demam. Tapi, bila sampai je kat booth, kenalah buat keje macam biasa semula.As usual, orang memang ramai gila, but perhaps because it was Friday, sales agak slow sikit. But it's ok, banyak lagi kerja yang menanti lepas MAHA ni.

+*+*~MAHA day 12 ~The Final~*+*+

Ya Salammmm...hari ni memang ramai gilaaaaa orang. Bayangkan, nak naik escalator pun boleh jem. Booth kami buat demo non-stop from 10am ~ 9pm. Sales juga increase today sampai 100%!! Best, tapi of course la penat. Just one thing, aku tak sempat nak ronda2 during MAHA ni. Sepanjang masa kena stay kat booth sebab kakitangan tak cukup. Orang citerla ada rumah Johor la, rumah N.9 la, ada jual rabbit la...semua aku tak sempat nak jengah. But it's ok, maybe next time. Habis je exhibition time at 9pm, kitorang terus kemas & unload barang2 daripada booth. Oh ya, yesterday Richard also came to join us. Masa kemas2 tu, dia pun join sama. Siap kemas semua at 11pm, then straight away back home sebab nak unload barang2 pulak.

+*+*~My Review about MAHA~*+*+

Actually, aku tak nak komen apa2 sebab for me this exhibition means a lot to me & my business. Tapi, rasanya ada few things yang nak kena tengok.

+*+*~For Event Management~*+*+

1. +*+*~Macamlah diorang baca blog aku kan..hihihi~*+*+ Cara korang manage security system agak kaput & buat aku naik darah. Ada ke patut kena stop load barang dalam hall after 10am. Katakanlah aku punya stock datang dari jauh & sampai kat tangan kitorang after 10, do you expect that kami nak angkat stock tu 1-1 sampai ke booth tanpa pakai trolley. Pakai otak sikit la weyyy... Apa salahnya ko buka pintu belakang hall, letak 1 guard kat situ & tulis kat entrance tu +*+*~For Exhibitor Only~*+*+. Susah sangat ke nak buat macam tu?

2. Lagi satu aku naik hangin dengan orang2 yang jaga parking. Ada ke patut exhibitor dia suruh parking kat tempat visitor dengan alasan takde car sticker. Wtf?? Aku banyak gila barang nak angkat, ko suruh parking berjela2 jauh nak mapus & u expect that aku nak angkut barang berat2 tu & jalan kaki jauh gila ke hall? Kalau ko nak tolong angkatkan barang2 aku tu, bolehla aku parking jauh gila macam tu. Padahal parking exhibitor baaaaanyak gila kosong. Kot ye pun ikut perintah, guna otak sikitlah weyyyy

3. Masa opening day aritu, ada ke patut korang suruh exhibitor ikut jalan jauh gila, I mean kena ikut visitor's entrance. Pas tu, bila tolak trolley kosong tak boleh lalu kat laluan tramp, kena lalu kat pintu masuk yang ada pagar tu jugak. Again, wtf?? Korang ni buat keja boleh pakai otak tak? Ended with kitorang jadi mangsa kena buat keje macam Abu Nawas..chaitt!!

+*+*~To My Collleague~*+*+

1. Thank you very much for your support. Sanggup datang tolong jaga booth padahal korang tau takde payment pun yang aku sediakan. But so far, I believe we will get the glory in shorter time.

2. To my mother, thank you very much for supporting me. Setiap hari siapkan barang2 and make sure barang2 yang nak dibawa ke booth tak tertinggal. Also willing to demonstrate our product to people walaupun aku dah tak larat nak buat. +*+*~Eventho I know U never read this blog...hehe~*+*+

So..that's it about MAHA. MAHA is over....millions of jobs awaiting for me. Bulan puasa ni kami ada projek pasar Ramadhan, most probably marketing job will be taken care by my husband. Lepas raya aku amik alih balik keje marketing & looking forward to get any grant that they're offering for the IKS.

So, stay tune...I believe our journey will be more exciting onwards!!
+*+*~edited~*+*+
Ni je gambar yang sempat diambil sepanjang MAHA 2008, courtesy of my huggy beary.

0 komen: