THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


January 04, 2010

+*+*~Freshen Up To Start The New Year~*+*+

Di kala semua orang telah memulakan hari pertama tahun baru pada hari ini, saya masih bercuti. Oh, begitu juga kakak ipar saya. Saya baru pulang dari outstation yang agak panjang atas alasan kerja dan freshen up!

Saturday

Off to Port Dickson for my husband's company family day. Staying at Felda Resort. Not so bad, in terms of accommodation and foods is satisfying, berpadanlah dengan harganya. And this is second time Aimar staying at hotel/resort, first time is in Taiwan. And this is his first visit to the beach! Am so excited to introduce him to new activity, tapi dia takut dengan air laut. Just standing and sitting with him di gigi air saja, but tiap kali air laut datang dia akan pandang muka saya sambil buat muka kesian "mama, tolonglah bawa saya pergi dari sini". And oso, this was his first experience taking bath under the shower. Nak mandikan dia dalam sinki is big no-no sebab tak muat. And he's still afraid with the shower, tak biasa agaknya.

Sunday

After family day event finished, we off back to my SIL's house in Melaka. Just to give a visit to Aimar's opah as its been quite a long time since he last met her. Aiyaa...sekarang itu baby sudah mula kenal muka orang. Bila opah dukung je dia boleh tak air mata dia terus bergenang, bila takde orang ambil dia terus dia menangis. Same goes to Mak Long. Kompius juga saya, adakah dia menangis sebab takut atau menangis sebab sayu, maklumlah dah lama tak jumpa Opah. Huh, drama sungguh!

And on today I realize that dia dah ada 1 habit baru, dia tanak tido dalam buai dia lagi but he love to sleep while I'm hugging him. Kalau dia dah sleepy sanagt pun he wants me to hug him instead of I dump him into the cradle. Hoih, sudah manja lah anak mama ni :)

Monday

Went to another SIL's house in Rembau. Aimar had a good time over there with his cousin sister Aishah and cousin brother, Aiman. But sekali lagi dia telah menunjukkan kehebatan drama dengan menangis apabila melihat muka Mak Lang dia. Apalah Aimar, is your goal is to be the best 2010 Drama King?

So, according to me this is the best freshen up activities to start my new year. And as for the resolution, nantilah saya tepek kat sini, as usual lah, saya ni kalau part finalize something tu memang lambat.

And today saya sudah register sama Flickr, so lepas ni nampak gaya bolehlah upload and edit gambar sekali. Memang besar cita2 saya nak upload gambar selalu kat setiap entry saya tapi jadi terbantut sebab tak boleh edit pulak. Previously I used photoscape, sangat puas hati tapi sejak bertukar ke lappy yang comel itu susah pulak nak view photoscape, so takpelah, Flickr pun ok jugakkan.

Let us start tomorrow with a broad smile. Sekarang mahu teman itu drama king tido dulu. Oh ya, he turns 7 months today!

0 komen: