THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 31, 2009

+*+*~Diabetic Living & Wimpy Kid~*+*+

Memandangkan hari ini saya tidak ke rumah nutrisi kerana menyelesaikan beberapa perkara di luar dapatlah chance untuk balik awal ke rumah. Sampai saja di rumah, my mother remind me that she asked me to go to construction shop to find out how much is the green fence. Aiyarkk!! Lupa sudah, so had my lunch and keluar balik lah. Cadangannya nak pergi tanya harga pagar tu jelah, tapi bila dah bawak si kecik Aimar tu, my husband ajak melencong instead. Konon2 nak bawak anak jalan2 la. So kami pun melencongla ke Jusco Cheras Selatan.



1st sekali pegi tengok kat toys area. Nak belikan si kecik tu puzzle toys. Tapi bukan sekarang, tunggu dia besar sikit, 8 months maybe. Sebab kalu belikan sekarang nampak gaya memang semua mainan tu akan masuk dalam mulut dia. Lepas tu saya pergilah kat Popular kejap. Yes, I'm really a book & magazine freak. Kalau pegi kat Aeon Cheras Selatan ni, Popular book store tu memang tempat persinggahan wajiblah. Mula2 check out the magazine and found out 1 magazine from US - Diabetic Living. Hoih, menjadi sangat pelik sebab diabetic pun dah start ada magazine, nampak gaya kalau tak dibendung Dibetic ni PASTI akan jadi gaya hidup. Sungguh serammm.


Lepas tu, saja check out kat promotion area. Ternampak collection Harry Potter, complete collection. Harga dia almost RM300, dah propose kat husband to buy this collection for his niece Ati. Then ternampak buku ni...


Picture source from Google

Sungguh tertarik so I took a look and found out that this book is really amazing! Author of this book Jeff Kinney is really, really, really creative should I say. I learn from Jim Rohn, we should write our journal so that we can pass our experience to our next generation. And bila saya tengok buku ni, wah...memang sangat creative way lah untuk mengajar kanak2 on journal writing. You can check more about wimpy kid at here. And tell you what, I really WANT this book! Nak beli collection dia lah nanti. Or ada orang ke nak hadiahkan saya collection of this book? **wink**

Satu phrase yang saya suka sangat tentang buku ni
"The real reason why I aggreed to do this at all is because I figure later on when I'm rich and famous I'll have better things to do than answer people's stupid questions all day long". - wimpy kid diary.

Believe me, if you're not yet becoming somebody today, start writing a journal. When you're rich and famous, it will be the most valuable fortune for you! I have 1 my self - gila terus terang admit. But its a journal, not a diary. Ingat lagi zaman sekolah dulu masa cikgu2 English susah payah latih kami menulis journal, tapi kami bantai buat journal tu macam diary. As for me, mula2 jadi diary, lama2 jadi bosan sebab budak lelaki suka pecahkan meja curi journal sebab nak baca diary. Matila kalu ada ex-schoolmate lelaki yang baca blog ni :P

Hoih, beberapa jam saja lagi nak masuk tahun baru. I will write down my resolution once new year has touched down. By the way, Happy New Year!




0 komen: