THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 26, 2009

+*+*~Merry Christmas, hohoho!~*+*+

Picture source from here

Which happened yesterday. Oleh itu semua umat beragama Kristian (juga seluruh rakyat jelata di muka bumi) dapatlah bercuti, termasuklah saya. Dan semalam melayan cerita pasal christmas daripada pagi sampai ke malam. Tapi saya tak ke mana pun, hanya keluar kejap waktu pagi teman sang suami ke tapak projek sambil bawa anak jalan2 makan aircond angin dalam kereta.


Last Tuesday Aimar went for his 6th months check up. Kali ni semua measurement diambil secara menyeluruh sebab next check up bila dia 9 bulan nanti. Tinggi dia dah 66cm dan berat 7.1kg. Patutla separuh pengsan tiap kali saya dukung dia especially time dia tidur. Dan sangat mobile, instead of dah merangkak serumah dan duduk, dia juga sudah pandai memanjat. Kalau tinggalkan dia dalam play pen dia memang dia akan berguling2 seperti beruang panda. Panjat-jatuh-panjat-jatuh tu memang permainan wajib dalam play pen.
And as for me, sekarang masih bekerja keras menumbuh (growing) diri sendiri, especially bab time management yang sangat fail. Kalau ikutkan kegelabahan saya, confirm 24 jam sehari itu adalah tidak cukup. Mana nak handle anak, mana nak handle suami, mana nak handle FB. Mungkin saya akan meminta masa lebih, atau tangan tambahan ataupun klon. Huh..saya dah start merepek. Tapi, saya perlu belajar lebih keras bab time management. Dan weight management saya telah menampakkan hasil yang memberansangkan. Kebanyakan baju zaman anak dara saya dah boleh pakai semula. Sangat happy sampai hari2 senyum sampai ke telinga. Ada sesiapa yang nak join saya?


0 komen: