THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 29, 2009

+*+*~Countdown: 2 Days To Go~*+*+

Hoih, semakin hampir ke penghujung tahun membuatkan jantungku berdebar, dag-dig-dug, dag-dig-dug. Saje seronok nak buat countdown sebab sebelum ni tak pernah appreciate pun kedatangan tahun baru.


Sempena tahun baru ini saya perlu admit, saya adalah seorang yang sangat blur tentang vision. Senang cerita previously saya sangat blur purpose saya di muka bumi Tuhan ini. Saya tidak diajar untuk bermimpi dan hidup saya sangat hambar dan saya hanya biarkan masa saja menentukan jalan hidup saya. Tapi saya sedar bukan itu yang saya mahu, saya mahukan yang lebih dari itu. Saya tak mahu hidup yang biasa2, tapi saya mahukan hidup yang luar biasa. Dengan kemahuan yang kuat terhadap hidup yang luar biasa itu saya mula berimaginasi dan mula belajar apa itu hidup dan mula sedar yang hanya saya yang berhak melakar perjalanan hidup saya.

Lakar punya lakar terkeluar muka Angelina Jollie pulak :P
(picture source from Google)

Dan saya mula belajar,belajar dan belajar. Tapi bukannya belajar secara formal di sekolah (yes, I should be proud with my formal education history, I'm a degree in mechanical engineering you see, but the rest is history), sebaliknya belajar sendiri (self-education) melalui trial and error, observation dan sebagainya. Dan hari inilah kemuncaknya, trial and error saya hampir selesai dan saya akan memulakan langkah yang lebih bertenaga!

Dan hari ini, saya berjaya memulakan hari saya pada jam 9 pagi. Esok hari saya mesti bermula lebih awal lagi.

Another day to go :)




0 komen: