THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


December 14, 2009

+*+*~6 Months, Hair Falls, Crawling, Sitting & Solid Foods~*+*+

Ini namanya update sekali harung selepas 2 minggu..hehe :P Kebizian sikit lately thats why bersawang bagai blog ni. Takpe, kita bawa penyapu kasi buang itu cob-web2 semua..hiii :D

Basically, my Aimar had turned 6 months officially. Skarang ni dia dah boleh merangkak, dan duduk dalam masa yang sama. 2 skills develop at the same time...menarik bukan? Tapi yang pengsan for sure lah mamanya..oso ada chancelah lose weight secara natural juga. Just that kena berhati-hati sikit dengan mamat ni sebab exploration dia memang sangat hebat skarang ni. Macam malam tadi, dia bangun pukul 4.30am and refused to sleep. Saya memang tengah mamai bagai masa tu so babah dialah yang take turn melayan dia. Ntah macam mana husband saya boleh terlelap and bila dia tersedar mamat tu dah hilang daripada pandangan. Rupanya dia telah explore area makan dan dah samapi depan pintu bilik parents saya. (Notes: disebabkan dia sangat lasak sekarang ni kami opt untuk tido di ruang tamu sahaja).

Dan memandangkan Aimar sudah 6 bulan sekarang ni, I need to introduce solid foods to him. I mean bukan I need, I MUST sebab banyak petanda yang dia tunjukkan to show he is ready for solid foods. Instead of signs yang saya dapati daripada baby center, Aimar telah memberi petanda dia sendiri iaitu merampas makanan daripada tangan saya. Aiyaaa...baby 6 bulan boleh rampas makanan kah? Tapi itulah anak saya :) And that is what good and complete nutrition can do to a baby.

Finally, cerita pasal hair falls. Before this saya pernah dengar myths yang mengatakan kalau baby dah mula menyembur2 air liur rambut mak dia mesti gugur. At first susah saya nak percaya sebab no scientific explanation on that. Apa yang saya faham, rambut gugur sebab kekurangan iron dalam badan. TAPI, that's what happened to me now. Rambut-gugur-gila-babeng punya. And am still wonder, adakah kejadian ini disebabkan air liur the baby or what? Hari tu Aimar main gigit2 kepala husband saya (see, betapa ganasnya baby ini), tiba2 seketul air liur dia jatuh atas kepala husband saya tapi takde pulak gugur rambut dia kat area situ. Ada sesiapa boleh merungkaikan kemusykilan saya ini?

0 komen: