THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


January 06, 2010

+*+*~Start It All Over Again~*+*+

Sometimes, sebagai manusia biasa kita akan takut apabila mendengar perkataan "Reset". Memang berat perkataan itu, tambah lagi bila menyedari yang apabila kita sanggup untuk menekan butang "reset" dalam hidup kita seumpama kita sanggup menghadapi situasi di mana apa yang telah kita bina selama ini seolah-olah runtuh dan start daripada zero semula.

According to me --> Segala yang berlaku ada hikmahnya, eventhough memaksa kita reset semula hidup kita.

According to Jim Rohn --> We have to learn to re-set our sail.

Bermula dekad baru di alaf 2000 ini, saya bersedia untuk start it all over again. Memulakan hidup baru dan melakar impian baru. Belum terlambatkan untuk setting goal walaupun sudah menghampiri pertengahan bulan yang pertama. Masih ada 358 hari lagi to go!

So, saya mampu untuk menghadapi semua ini, reset my life, setting my new goal, start living on design dan start deserving what I should get from life. Dan yang lebih penting lagi, start to value my life and make myself valuable to people around me. Saya yakin saya mampu melakukannya!

No more negative thought, no more painful tears, no more complaint, yang ada ialah semangat untuk terus melonjak tinggi dan mampu membawa orang sekeliling melonjak sama. Yang penting adalah IMPIAN dan translate IMPIAN ke dalam perlakuan. Saya mampu melakukannya dan saya mampu membawa perubahan kepada DUNIA!

0 komen: