THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 31, 2009

+*+*~Merdeka!!~*+*+

Sudah tahun ke 52 Malaysia menyambut ulangtahun kemerdekaan negara. Hari2 cuti begini saya manfaatkan untuk keluar bersama keluarga kecil saya menuju ke KLCC. Tujuan utama -mahu ke Menara Maxis untuk selesaikan overdue bill, kalau tak saya tak dapat buat kerjalah jawabnya. Singgah sekejap di Toys 'R Us, melayan si kecil kalau2 dia nak toys baru dan akhirnya terjebak. Nasib baik perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh suami saya :P.

Sambil memilih mainan baru yang dikehendaki oleh si kecil ( melampau bukan, bayi yang baru nak masuk 3 bulan sudah pandai memilih mainan), suami saya bersembang dengan sales assistant yang tiba2 datang meng-offer membership card kepada saya. SA itu bercerita yang malam tadi siapa yang datang ke KLCC semuanya dihalau oleh FRU kerana tiada apa2 sambutan yang dibenarkan di sekitar KL. Lebih menyedihkan, SA tersebut sampai ke rumah jam 5 pagi disebabkan dia tersekat dalam road block di sekitar KL. Ohh..tidak kutahu banyak road block di sekitar KL malam tadi sebab saya hanya menghabiskan masa di rumah dan melayan cerita Iron Man dan 1957- Hati Malaya.

Dalam kita galak menyambut kemerdekaan ini, terlintas di fikiran saya, merdekakah kita? Adakah selepas 52 tahun negara kita merdeka kita benar2 dapat mengecapi erti kemerdekaan itu? Adakah kita hanya merdeka dari segi zahirnya sedangkan mental dan rohani kita tidak merdeka? Adakah kita benar2 faham erti kemerdekaan. Yang penting, the damage is already done, kitalah yang perlu mengembalikan kegemilangan kemerdekaan itu kepada generasi akan datang.

Haih...lagi 10 hari kami akan bertolak ke Taiwan. Hopefully kami dapat bersedia mental dan fizikal untuk pergi ke sana. Dengan keadaan H1N1 yang semakin tidak terkawal dan saya perlu membawa baby Aimar bersama, saya hanya mampu berdoa kepada Tuhan agar kami semua selamat peri dan selamat kembali. Seminggu selepas pulang ke tanah air, hari raya akan menjelang. Nampak gaya last minute preparation lah tahun ni. Lagi satu persoalan...rayakah? Sudah bersediakah untuk beraya?

Huish...lamanya puasa. Dah tak sabar nak berbuka. Tapi nak berbuka dengan apa ya?

0 komen: