THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 17, 2009

+*+*~Another Lame Story~*+*+

Hampir berhabuk sudah blog ini saya tinggalkan. Busy sangat dengan kerja2 seharian. Terlalu banyak perkara yang perlu saya pelajari. Yang pentingnya, hidup bukanlah semudah A,B,C. Tapi sukar mana pun hidup kalau kita berkeinginan untuk berjaya dan menikmati hidup pasti Tuhan akan tunjukkan jalannya.

Sekarang ini saya sudah mula sibuk memajukan bisnes saya. Ya...bisnes Herbalife bukanlah bisnes kecil-kecilan. Peluang untuk bekerjasama dengan company yang sudah hampir 30 tahun dalam industri dan telah berupaya mencecah sales sehingga billion dolar US merupakan anugerah yang tak terhingga kepada saya. Jadi, kenapa saya perlu sia-siakan peluang yang telah dianugerahkan pada saya ini? Lambat atau cepat kejayaan dalam kerjasama ini sayalah sebagai playernya, sayalah yang akan menentukannya.

So, we will go back to basic. Walaupun buat kerja2 kasar yang pada pandangan degree holder macam saya adalah kerja yang lawya dan tak layak, tapi tak mengapa. Kenapa orang lain yang belajar takat sekolah rendah (even mental retarded) boleh berjaya bermula dengan kerja2 kasar yang degree holder taknak buat. Dengan kerja2 kasar tu, orang yang belajar takat sekolah rendah (even mental retarded) akhirnya berjaya mengecapi keseronokan hidup (read:enjoy life) tapi degree holder akhirnya merana sepanjang hidup (read: survive life). Jadi untuk mengubah keadaan ini saya sendiri perlu berubah! Dan kerja-kerja kasar tu pun bukanlah teruk mana pun :). Yang penting kita enjoy!

Macam mana pun, thousand of thanks to Pak Jose Rizal, International Millionaire Team Member from Indonesia. Disebabkan saya attend training dialah saya mula mendapat momentum untuk berubah! Kalau orang lain tak nak buat, no problem! Kita cari yang mahu saja :). Everything is just a numbers game, yang penting we need to search for the numbers and believe that between the numbers there will be an Ace!



0 komen: