THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 05, 2009

+*+*~Mukhlis Aimar Is 2 Months Old!!~*+*+

Alhamdulillah...setelah berpenat lelah mengharungi kehidupan bergelar "ibu" ini akhirnya putera sulung saya, Mukhlis Aimar telah berusia 2 bulan semalam.

So, semalam was his check-up visit day. And semalam dia menerima suntikan 5 in 1 nya (which I forgot what is it all about, yang saya ingat suntikan untuk saluran pernafasan, polio, kejang badan, otak and...ntah lupa pula untuk apa 1 lagi tu). Dan suntikan kali ni menyebabkan dia demam!

Actually balik je dari clinic visit, midwife dah pesan suruh bagi ubat demam yang dibekalkan pada Aimar. But being Aimar yang baru 2 bulan tapi dah tau apa itu erti "tak sedap" dia telah meluahkan semua ubat yang saya suapkan pada dia. Tambahan pula semalam saya terpaksa menghabiskan masa seharian di HBL office so tak dapatlah Aimar rehat secukupnya. Akibatnya hari ni saya terpaksalah mengadap dia seharian pula.

However, alhamdulillah...Aimar berjaya mencapai umur 2 bulan dengan jayanya. Few updates on him:-

1. Dah pandai bezakan rasa sedap dan tak sedap. F1 shake yang dicampurkan dengan air masak saja adalah tidak sedap oleh itu jangan harap dia nak minum kalau disumbatkan dalam mulutnya, dan air masak juga adalah tidak sedap walaupun dah dicampur dengan Herbal Aloe Herbalife dan ubat demam juga adalah tidak sedap. Tapi kalau ambil honeydew and letak kat mulut dia, dia akan mula jilat like no tomorrow.

2. Sekarang dah mula alert and belajar recognize muka orang. Bila dia nampak muka baru dia akan stare2 lama2 sebelum dia start jadi friendly.

3. Sangat friendly especially dengan warga2 emas. Kalau warga2 emas ni pegang dia mulalah dia cooing & squecking ajak bersembang.

4. Dah mula dapat bezakan malam dan siang. So, waktu siang dia akan tido kejap2 je sebab sibuk nak main and malam dia akan tido all night long. Cuma bangun sekali sekala sebab nak menyusu saja.

5. Dan dia masih lagi exclusive breast feed by me. Mungkin looking forward untuk start bagi soy based milk to him.

6. However, walaupun exclusively berat badan dia bukan main lagi naik! Now his weight is 4.9kg and his height is 60cm!

Sekarang ni saya tengah gigih setup Aimar's Diary. Mungkin akan publish as soon as possible, so later!


0 komen: