THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 05, 2009

+*+*~Let Me Learn How To Dreaming Again~*+*+

Lately ni saya mula rasa hambar...dalam segala-gala hal. Buat kerja pun dah kekurangan rasa excited, pegi meeting pun kurang rasa excited. Rasa hidup kurang ceria. so hari ni, memandangkan baby Aimar tak berapa sihat, I have to spend my whole day with him. So, sepanjang masa yang saya spend bersama dia buat saya terfikir...alangkah bahagianya menjadi bayi dan kanak2...hari2 hidup dipenuhi dengan "mimpi" (of coursela sebab baby & kanak2 kan perlu banyak tidur for their development..hihi :))

So, because of that thought make me start thinking...patutlah hidup saya mula terasa hambar. Sebenarnya, saya telah berhenti "bermimpi" dan telah mula lupa bagaimana hendak "bermimpi". Mimpi yang saya maksudkan kat sini bukanlah bererti angan2 kosong yang tidak ada ertinya itu seblaiknya "mimpi" yang saya maksudkan di sini adalah "impian". Bukankah masa kecik2 dulu hidup kita dipenuhi dengan "impian".

Beberapa faktor yang menyebabkan saya telah lupa bagaimana mahu bermimpi (mengikut pemerhatian saya):-

1. Faktor environment
2. Faktor stress
3. Perjalanan hidup yang menyebabkan saya lupa tentang mimpi2 saya
4. Pengaruh rakan sebaya yang banyak mempengaruhi hidup menyebabkan saya "lupa" pada mimpi saya

So, let me start my dream again. Kali ini bukanlah angan2 kosong atau bermimpi menjadi puteri yang ada fairy god mother yang akan datang setiap kali masalah datang menimpanya. Tapi kali ini biarlah saya designkan semula mimpi2 saya kerana sekarang saya mula mengerti hakikat hidup yang berdasarkan "design" bukan pasrah saja mengikut aliran yang ditetapkan. Ada sebab mengapa Tuhan menjadikan sesuatu peristiwa itu menimpa kita...mungkin sebagai satu ujian yang mahukan kita belajar apa itu erti kehidupan..atau sebagai satu peringatan supaya kita tidak lupa tujuan asal kita diciptakan.

Let me start it all over again and let me design my dream again :)

0 komen: