THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


August 24, 2009

+*+*~Diary Ramadhan - Part I ~*+*+

Hoih...tiba-tiba ada mood nak update. Sungguh pelik. Bulan2 Ramadhan ni tiba2 membuak2 keinginan nak merepek kat sini.

Actually, I would like to announce, dengan jayanya saya telah berjaya meng-launch-kan blog liku2 ke puncak saya di President's Team 2011 blog. Actually this blog was created since last week, tapi baru berjaya launch hari ni. Basically, I will write down my 90 days plan and my DMOs in this blog, supaya boleh menjadi tatapan bakal2 partner saya dan sebagai bukti yang saya bekerja keras untuk menjadi President's Team pada September 2011 nanti.

Ok, skarang ni saya nak cerita pasal puasa saya hari ini. Actually, hari Sabtu saya berbuka puasa di rumah kakak ipar saya di Melaka and semalam (Ahad) saya berbuka puasa pula di rumah kakak ipar saya di Rembau. Permulaan Ramadhan yang baik nampaknya, awal2 puasa lagi dah pegi berbuka di rumah ipar2 saya.

So, hari ni barulah merasa berbuka di rumah emak saya pula. (Notes: saya dengan rasminya telah berpindah dan tinggal permanently di rumah emak saya..hehe :P). So, menu hari ini emak saya telah memasak bihun sup dan jemput2 udang. Suami saya dan saya telah berjaya 'memasak' di pasar Ramadhan Taman Delima. Hari ni kami telah berjaya membeli tau foo fa, rojak paru yang ya rabbi mahal (cucur udang 2 keping, tempe 1, tahu 1, ayam seketul, paru berkeping-keping cost us RM 10..hoih...bia betul kau pakcik??), kuih tepung talam gula merah yang yummeh, kuih tepung talam berlauk yang agak kureng, kuih pau Malaysia yang murah gila (tebal nak mati tapi dijual dengan harga RM1 untuk 3 keping...manalah nak dapat sekarang ni), and also kuih tepung pelita yang menjadi menu wajib suami saya. And also we had my signature soya cincau gula merah and kordial mangga. Dan selepas menikmati makanan2 yang 'ala kadar' itu saya telah berjaya bertapa di meja makan dan membelasah buah dokong yang suami saya belikan di Kuala Sungai Baru semalam. Hoih...I cannot resist that dokong...sangat sedaplah!

Dan hari ni, baru saya sedar sejak ada anak ni banyak betul kerja yang tak settle. Dengan baby Aimar yang semakin demanding perhatian saya, and also babah Aimar yang juga demanding perhatian saya...susah juga nak jaga 2 lelaki dalam 1 masa ye. Masa tengah dodoikan Aimar tadi, tiba2 terpandang pula baju suami saya yang berlonggok2 tak gosok lagi. Haiya..banyaknya kerja. Dengan 90 days plan saya yang baru berlalu seminggu...woih tak boleh jadi ni. Kena susun jadual betul2, otherwise boleh pengsan saya jadinya.

Takpe, segala penyeksaan hanyalah sementara. Kerja kuat mesti boleh kaya cepat. Lepas tu nak buat apa pun boleh buat dengan senang hati. Saya teringin nak buat biskut raya macam dulu2, tapi bukan tahun ini atau tahun depanlah. Lepas jadi President Team 2011 nantilah baru boleh concerntrate kat other business pulak.

1 komen:

MOLY said...

selamat berpuasa buat akak dan keluarga ..

take care
:)