THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


July 01, 2009

+*+*~I Cannot Stand Of Being FAT!!~*+*+

Hari ni dah masuk 28 hari saya berpantang, dalam erti kata lain dah 28 hari selepas saya melahirkan baby Aimar. Sepanjang 28 hari ni, saya telah berjaya mengurangkan 11kg berat badan saya. Macam best kan??

Ni saya nak cerita. Actually masa pregnant ari tu saya tak mengalami pertambahan berat badan yang melampau. Total weight gain saya around 6kg which is sangatlah sikit dan mendapat kebisingan daripada midwives. Dengan pertambahan berat yang sebanyak itu, total berat badan saya ialah 89kg!! Kan ke besar rumah tu jadinya...

So, for the time being, berat saya telah menjadi 78kg, which is another 21kg to lose before I get that ideal weight. Ideal weight saya yang sesuai dengan ketinggian saya ialah 57kg so saya perlu bekerja keras untuk mencapai berat impian itu dan saya nak sangat tengok rupa saya kalau dah mencapai 57kg tu. So far, dalam umur yang semakin meningkat ni, berat paling rendah yang pernah saya capai is around 58-60kg, tu pun figure saya dah nampak kurus gila, macam orang sakit. But this time I'm doing it in healthy way sebab saya ada Herbalife sebagai healthy meal saya...that's why I love Herbalife so much.

And now, am sharing the benefit of Herbalife healthy meal with baby Aimar. Dia telah menjadi baby yang sangat aktif. Bayangkan, walaupun tak sampai sebulan lagi susah betul saya nak suruh dia tidur. Ada je akal yang dia cari, saya pun tak tau dia nak buat apa sebenarnya. Ada satu malam tu, saya bedungkan dia waktu tidur dan saya terpaksa sumbat mulut dia dengan soother or else dia asyik nak bergantung saja pada susu cap gantung saya..mana boleh tahan kan. Dalam keadaan mulut bersumbat dan tangan berbedung tu boleh tak dia menendang sekuat hati sehingga ikatan bedung pada bahagian kakinya terburai dan dengan seronoknya dia menendang selimutnya ke langit. Mata pejam lak tu tapi mulut dok bising buat bunyi mengerang. Comel memanglah comel, tapi saya rasa taklah comel mana sebab perlakuannya itu adalah pada waktu tengah malam di mana waktu itu adalah peak hours orang semua tido..haihhh..

Dan ada satu lagi habitnya yang memang saya tak tau nak bendung macam mana. Baby Aimar ni sangat suka kentut. Kalau bunyi kentut dia perlahan takpe lah, takdelah saya nak complain kan. Ini, bunyi kentutnya..masya Allah..kuat gila macam bunyi kentut orang dewasa. Cuba bayangkan kalau saya bawa dia jalan2 di shopping mall nanti, dengan gaya yang paling vogue the vass, tetiba baby Aimar melepaskan anginnya dengan bunyi yang tak boleh blah tu...mesti semua orang akan memandang serong kepada vogue the vass saya tu kan..aiyoh.. Aimar, macam nie hilanglah vogue mama awak...

Takpelah...hilang vogue pun hilanglah...yang penting saya nak kena kerja keras ni nak turunkan berat badan saya...


0 komen: