THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


April 10, 2009

+*+*~Stay Calm & Keep Your Focus~*+*+

Pernah tak dengar kata2 yang berbunyi "Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah". Memang betullah...dalam pendakian menuju ke puncak, memang banyak dugaan, memang banyak rintangan. Ada masa saya rasa saya sangat kuat, tapi ada masa saya rasa macam semangat saya merudum menyembah bumi. Tapi, saya tau saya tak boleh berterusan begini. Kalau tiada dugaan, kalau sedikit rintangan itu bukan jalan menuju kejayaan namanya. Semakin hampir kita pada kejayaan, makin hebat dugaan yang datang, makin sempit jalan yang dilalui. TAPI, kalau kita mampu melalui segalanya dengan jayanya...itulah KEJAYAAN yang wajar kita kecapi.

Sheesh....saya mesti terus kuat menghadapi segala dugaan ini. Kalau ada orang yang tak suka, kita salam tangan dia dan ucapkan "Terima Kasih, awak telah berjaya membakar semangat saya". Kalau ada orang yang kondem, salam juga tangannya dan ucapkan "Terima Kasih, kita jumpa di puncak kejayaan". Kalau orang kata apa yang kita buat ni sia-sia dan buang masa, salam tangannya dan ucapkan "It's never too late bebeh". Arghhh...apalah yang saya merepek ni???

Haihh...maybe a day or two vacation will refresh my soul again.... :)

1 komen:

MOLY said...

semoga akak tabah dalam menghadapi apa jua rintangan yang datang melanda

semua tu ujian dariNya

:)