THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


April 04, 2009

+*+*~Already 30th Weeks??!!~*+*+

Betapa sibuknya saya dari awal minggu ni sebab menghadapi closing date of the month sampai saya tak sedar yang baby saya dah msuk ke minggu yang ke-30! How time flies so fast!

So far baby adalah sangat aktif seperti biasa. Ada masa sampai saya tak terlayan kerenah dia, especially masa saya tengah sibuk masa tulah dia akan sibuk juga menendang dan menumbuk seperti cuba menarik perhatian saya. Bila keadaan dah lega sikit macam ni, tak de pulak aksi-aksi tendangan dan tumbukan yang melampau. Walau bagaimanapun, saya dah dapat rasakan pukulan daripada 2 bahagian dalam masa yang sama sekarang, which make me guess it must be the baby's foots and hands doing that punching and kicking acts at the same time.

As for me, alhamdulillah, so far everything ok. No swollen leg or hands. Cuma kadang-kadang pinggang saya rasa sakit sikit especially bila saya duduk dalam postur yang kurang selesa. Kalau nak tidur pun saya kena tidur mengiring instead of tidur baring macam biasa sebab bila berbaring perut saya memang terasa ada extra pressure yang menekan pinggang saya hingga menyebabkan pinggang saya sakit. My appetite under control, and I'm not gaining so much weight....additional 1kg a month is consider ideal right?

And as for persiapan, bulan ni we plan to buy baby's playpen. Still not decide yet on branding or the features. Also baby's bath basin pun kena beli juga...also bedding set (kalu ada budget lebih, kalu tak kena postphone ke bulan depan). So, kalau playpen punya hal dah settle, tinggal 1 perkara saja lagilah that is baby's stroller. Takpe, yang tu bulan depan pun boleh beli lagi. Kalau tak pun, baby's father still can buy it during my confinement period...right babah??

And for hospital booking, semua tu saya serahkan pada klinik kesihatan kerajaan je, as I'm having my monthly check-up permanently there. Lagi pun senang, dah kata 1st baby...so just let the government take care of their new citizent. And...(cerita tambahan, tiada kaitan dengan kisah baby or mommy-to-be), perhaps bulan ni flight ticket baby's father to Korea akan dapat saya settlekan, so tak lah pening sangat. At least few things already taken care. Kan saya dah bilang, there are 2 major events in June that is baby's arrival and the father will be going to Korea for Herbalife Extravaganza Event...nasib baiklah mama dia tengah confinement..kalu tak..mama nak ikut jugakkk!!! And the father will be going there 1 week after baby's arrival...mari kita siksa emosi dia..pegi Korea asyik ingat kat anak je...huhu.. :P

0 komen: