THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

+*+*~Quote Of The Day~*+*+

Don't wish it were easier, wish you were better.

Jim Rohn, Business Philosopher


September 28, 2009

+*+*~Berhenti Membelog Itu Hanyalah Rekaan Semata-Mata~*+*+

Haih...macam mana lah saya nak meninggalkan blog kesayangan saya ni sepi tanpa berita begitu sahaja. Puas saya menahan diri daripada mengingati blog ini, tapi bila nak makan teringat blog ni (remember my weight lose ticker?), bila nak tido teringat blog ni (as my son sleeping beside me, so remember his age ticker) and bila pegi office atau sedang menjalankan kerja saya pun saya akan teringat kat blog ni (remember my marriage ticker?). Pendek kata, ticker itu memainkan peranan penting dalam perjalanan blog ini..haih...

Oleh itu, saya announcekan di sini, saya tak berniat mahu memprivatekan blog ini mahupun berhenti membelog..(sebenarnya ni semua sebab my old friend, Komeng. -if u read this entry-. U're rawk..!! and u know my reason why kan..hehe :P)

And also, dengan rasminya saya mengannouncekan di sini SAYA ADALAH PERSONAL WELNESS COACH, jadi sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan, menambah berat badan, improvekan kesihatan atau mempelajari healthy eating habit, silalah contact saya di alamat email di sebelah :)

Ok, saya nak cerita juga tentang profile saya sebagai wellness coach. Actually, dah ada 5 orang yang serious yang saya telah bantu untuk mengurangkan berat badan (for the time being am focusing on losing weight). Saya loadkan gambar 3 customer saya dulu :)




This is me. During end of my pregnancy, my weight shhot up to 89kg! Bayangkan betapa besar rumahnya saya :( However, throughout my pregnancy saya dah mula belajar tentang healthy eating habit which is good for me and my baby as well, right? So, actually, my additional is not that much...only 6kg extra is not that bad kan? So now u know what's my actual problem right? I was overweight since my reception day...uwaa!!To prove it let me show u...

During my solemnization day

During my reception day

Apa motif ntah amik gambar macam ni? Macam nak buat comparison, sape lagi besar bunga atau saya??Chist!!

See...I've told u. Saya adalah BESAR since I got married lagi. Before that I only weighted 58 kg tapi masa my reception ni I was 80 kg!! And can u see me when I was 76 kg...much more beautiful kan? And believe me, when I've shed another 13kg I will be more beautiful and younger than this!

This is my beloved husband. When he started on Herbalife weight lose program he was 153 kg! What an eating monster kan?


During solemnization day

Hang buah...hahah :D (Sori Yang kalu u baca entry ni)

Ni gambar masa our wedding day. Masa tu dia pun adalah BESAR - the reason why saya pun memBESARkan diri, supaya balance di atas pelamin..ngahaha :D And yang lebih menyedihkan....

1st attempt

2nd attempt

Tengok...muka kitorang tak muat dalam LOVE shape tu sebab 2-2 adalah BULAT dan BESAR...hahaha... (now u know the reason why I never upload any of our wedding picture in anywhere). Agaknya puaslah photographer tu nak adjust lense kamera dia supaya muka kitorang masuk kat dalam shape tu...hihi :P

And finally, this is our friend whom recently we help to lose weight. His name is Devaraj from Klana Jaya. When we first met him, his weight was 122 kg and he kept complaining that he got a gout (which I believe its not gout actually but his leg was in pain because of his weight). See his shrinking progress. I believe he will shrinking more in another 3 months time :).

I'll upload another 2, tapi basically I've helped them to lose more than 3 kgs and shape up their waist line up to 5 inches!!

So, kalu ada sesiapa yang seriously nak lose weight and learn how to start healthy eating habit sila email kepada saya ye sebab saya sangat2 willing untuk membantu...as long as u open your heart and open your mind :).


0 komen: